    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 16 Apr 2011 12:15:57 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Migracja firmy na rodzinę - podejście drugie

    On Fri, 15 Apr 2011, Olgierd wrote:

    > Tak czy inaczej masz do czynienia z przedsiębiorstwem, które albo
    > będziesz musiał zlikwidować (nie wiem jak to wygląda z punktu widzenia
    > podatkowego)

    Wyjątkowo prawa majątkowe, a z opisu Tristana wychodzi że tylko
    o takich mowa (WNiP w postaci loga i marki), są dość "miłe"
    podatkowo, bo nie generują kwot remanentowych.
    Z p. widzenia VAT są to usługi, które były "zużyte" na cele DG
    i dopóki nie mają zastosowania osobistego to nie widać
    podstaw do opodatkowania.
    Jak ktoś zna, to poproszę (ale to by IMVHO absurd był).
    Nie ma procedury "złomowania nieużywanego prawa majątkowego" :)

    Ale rzecz jasna:

    > albo właśnie zbyć. Zbycie jest o tyle prostsze

    ...po pierwsze, to logo i marka "wrócą do obrotu".
    Z potencjalnym pytaniem dla nowego dysponenta skąd je ma,
    dlaczego za darmo i ile podatku się należy ;), jeśli
    u Tristana nie będzie dowodów zbycia.

    Rzecz jasna, w rodzinie nie jest zabroniona darowizna,
    również składników gospodarczych.
    I nie wiem, czy z powodu trudności w "wycenie" dla
    podmiotów powiązanych nie byłaby to lepsza opcja niż
    sprzedaż.
    Ale niezałatwienie tej sprawy może IMVHO prowadzić
    w stronę klasyfikacji do "nieodpłatnego świadczenia"
    (a na nim się wyjdzie na pewno gorzej niż na darowiźnie)

    pzdr, Gotfryd