    From: "Marek Zachara" <m...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkaniowe - hipoteka
    Date: Fri, 25 Oct 2002 14:12:22 +0200

    ".Kamil." <g...@g...com> wrote in message
    news:apb16n$2hkc$1@news2.ipartners.pl...
    > Hej
    >
    > Mam pytanie. Jestem zaitneresowany kupnem mieszkania. Przyznam, ze cena jest
    > dosyc okazyjna. Lokal ma hipoteke z ksiega wieczysta. Niestety dowiedzialem
    > sie wlasnie, ze od 8 lat toczy sie sprawa pomiedzy administracja mieszkania,
    > a wlascicielem, ktory dochodzi praw do kamienicy - podobno ma stosowne
    > papiery, ale postepowanie toczy sie tak dlugo, bo ponoc facet sciemnia. Jako
    > ze jestem absolutnym lamerem w kwestiach prawnych, mam pytanie: jesli
    > zdecyduje sie na kupno tego mieszkania, co mi grozi gdy ow czlowiek dojdzie
> [...]

    Cos mi chodzi po glowie ze w przypadku ksiag wieczystych obowiazuje
    zasada 'publicznego zaufania' czy jakos tak - w kazdym razie chodzi
    o to, ze transakcja zawarta na bazie aktualnej informacji z ksiag wieczystych
    jest niepodwazalna, chyba ze dzialanie bylo 'w zlej wierze'. Znaczy sie
    ze jesli obecnie w KW figuruje jakas osoba i ona to mieszkanie ci sprzeda,
    to w zasadzie twoja pozycja jest nie do ruszenia.
    Ale moze niech sie wypowie jakis specjalsta (ew. idz i zapytaj jakiegos notariusza)

    Marek