  • 11. Data: 2005-07-07 21:43:23
    Temat: Re: Mieszkanie wlasnosciowe - wymeldowanie.
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    news:dak72p$b82$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale jaka eksmisja? Przeciez oni nie maja zadnych praw do przebywania w
    > tym lokalu. Mozna przyjsc, zmienic zamki, a policji nic do tego.

    Z tym, ze nie maja zadnych praw sie nie zgodze. Sa posiadaczami, a tu juz
    daje spore prawa. Nie zapominaj, ze art. 342 KC zabrania naruszania
    samowolnie posiadania, chociazby posiadacz byl w zlej wierze.

  • 12. Data: 2005-07-07 21:57:36
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

    > Ale jaka eksmisja? Przeciez oni nie maja zadnych praw do przebywania w tym
    > lokalu. Mozna przyjsc, zmienic zamki, a policji nic do tego.

    Zupełnie inny przykład z życia:
    Pan X kupił mieszkanie. W mieszkaniu była zamldowana i mieszkała lokatorka.
    Pan X miał w umowie zapisane poddanie się egzekucji co do wydania lokalu
    przez sprzedającego. Pan X poszedł więc do sądu celem nadania aktowi
    notarialnemu rygoru natychmiastowej wykonalnosci. I go nie uzyskał.
    Uzasadnienie - wiedział, że jest lokatorka jak kupował. Lokatorka więc sobie
    mieszka i co miesiąc płaci panu X kwotę 70 zł zasądzoną przez sąd.

    Znam jeszcze 1 przykład, ale tym razem długie i skomplikowane. Zameldowana
    jest cała rodzinka (7 osób), a spadkobierca (i jedyny właściciel) od 2 lat
    ma wyrok eksmisyjny i eksmisji skutecznie przeprowadzić nie może, ale
    podatek od nieruchomości płacić musi.

  • 13. Data: 2005-07-07 22:21:33
    Od: Marek Wolski <e...@e...mars>

    aseta wrote:

> [...]
    > jest cała rodzinka (7 osób), a spadkobierca (i jedyny właściciel) od 2 lat
    > ma wyrok eksmisyjny i eksmisji skutecznie przeprowadzić nie może, ale

    Boże, co ja robię w tym kraju i co prawo robi ze swoich obywateli?
    Czyż nie lepiej być bezrobotnym alkoholikiem? Po kilkunastu lub
    kilkudziesieciu latach dostaje się rentę pijacką, żadne zusy vaty pity
    komornicy, bo co mogą zrobić? podatek katastralny absolutnie nie grozi...
    Po co budować, jak można spożyć i budżet na tym skorzysta (akcyza)...
    Sorki za wywody ale czasami juz nie wyrabiam.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2005-07-08 06:34:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Heming napisał(a):

    > Z tym, ze nie maja zadnych praw sie nie zgodze. Sa posiadaczami, a tu juz
    > daje spore prawa. Nie zapominaj, ze art. 342 KC zabrania naruszania
    > samowolnie posiadania, chociazby posiadacz byl w zlej wierze.

    Tak znam. Ale jak mi ktos ukradnie rower, a ja wiem kto to jest, to nie
    pojde z pozwem do sadu o wydanie mi mojego roweru. Odbiore go.. inaczej.

    Podobnie z mieszkaniem. Gdy ktos bedzie mi robil numery (zamelduje sie i
    nie placi, a lokalu opuscic nie chce) to zalatwie to inaczej (cwiczone w
    praktyce) i nad jego losem (ze nie ma gdzie mieszkac) na pewno plakac
    nie bede, bo co mnie to obchodzi ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2005-07-08 06:37:32
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    aseta napisał(a):

> [...]
    > Uzasadnienie - wiedział, że jest lokatorka jak kupował. Lokatorka więc sobie
    > mieszka i co miesiąc płaci panu X kwotę 70 zł zasądzoną przez sąd.

    Czyli mieszkanie jest teraz Pana X, a lokatorka z kim mam podpisana
    umowe najmu? Jesli z Panem X to po uplywie terminu wypowiedzenia,
    zmieniamy zamki (np. jak lokatorka pojdzie do sklepu), pozniej nalezy ja
    wymeldowac (przeciez juz tam nie mieszka) i zrobione.

    A czemu nie moze ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos