  • 41. Data: 2007-10-25 12:45:54
    Temat: Re: Mieszkanie własnościowe i dług w banku.
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:

    > szkoda ze nie czytasz wszystkiego, wlascicielem jest spoldzielnia, jesli
    > to jest spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, a jesli jest
    > wlasnosciowe/hipoteczne/wlasnosc_wyodrebniona nazewnictwo niewazne, bo
    > uzywane jest rozne, to wtedy on jest wlascicielem

    Trzecia prawda.
    Nazewnictwo w tym wypadku jest najważniejsze.
    Mamy:
    1. spółdzielcze *własnościowe* prawo do lokalu - jak nazwa wskazuje masz
    "prawo własnościowe" do lokalu, a właścicielem jest spółdzielnia
    2. spółdzielcze *lokatorskie* prawo do lokalu - jak nazwa wskazuje masz
    "prawo lokatorskie" do lokalu, a właścicielem jest spółdzielnia
    3. wyodrębniona własność - tylko w tym wypadku jesteś *właścicielem*
    pełną gębą

  • 42. Data: 2007-10-25 12:49:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Oct 2007, mvoicem wrote:

    > Mowa o mieszkaniu _własnościowym_.

    Najwyraźniej myślisz o własnościowym spółdzielczym PRAWIE do mieszkania
    (ogólnie: do lokalu).
    To nie jest własność mieszkania, nawet przez posiadaczy tego prawa
    bywa notorycznie mylona z ową własnoscią.
    I prawdą jest że wątkotwórca NIE napisał wyraźnie o rodzaju posiadania.

    > Nie znam innego "typu" mieszkania
    > własnościowego jak spółdzielcze własnościowe.

    Normalna własność. Twoje i masz.
    Nie słyszałeś nigdy hasła "wspólnota mieszkaniowa"?
    To taki twór prawny, w którym *właściciele mieszkań* (tak po
    prostu, a ściślej właściciele lokali) z mocy prawa zarządzają
    budynkiem w którym owe lokale się znajdują.

    Co ciekawsze, AFAIK może występować w bloku w ktorym jest spółdzielnia,
    mamy wtedy normalną wspólnotę mieszkaniową z udziałem właścicieli
    oraz spółdzielni. Jakbym się mylił to proszę o sprostowanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2007-10-25 12:53:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> naskrobał/a w

    > Bo mi się wydaje, ze instytucja "zwolnienia z obciążeń" ma na celu
    > właśnie przerwanie tej ciągłości.

    Ma na celu wycięcie hipotek, służebności i innych (własnie) obciążeń. "Manie"
    najemcy obciążeniem nie jest.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 44. Data: 2007-10-25 12:57:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Oct 2007, Jotte wrote:

    > http://42.pl/u/vmh
    > http://www.wroclaw.pl/m3546/p6468.100.0.aspx

    Thx za przypomnienie Liwiusza - zauważasz, że podane przez
    Ciebie opisy są rozbieżne?
    Pierwsza wskazuje że kryterium kredytu to "celowość", druga wskazuje
    że "odnawialność".

    > Można poszukać "nierozsądnych". ;)

    A to tak!

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2007-10-25 12:58:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Myszkin <p...@w...pl> naskrobał/a w
    s.com:

    > Acha - zapomniałem dodać, że mieszkanie jest niedawno przekształcone
    > ze spółdzielczego we własnościowe. Nie wiem czy komornik już to
    > wywąchał bo nie wiem jak działają komornicy. Księga wieczysta jest
    > czysta. Co się stanie jeśli komornik wybada, że mieszkanie zostało
    > przekształcone na własnościowe? Na razie chyba jeszcze o tym nie
    > wie...

    Skoro działa komornik, to wie.
    Gdyby mieszkanie było lokatorskie, to by kazał bankowi spadać na drzewo.

  • 46. Data: 2007-10-25 13:23:32
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]
    > (a dyskusji parę było, w tym na niniejszej grupie) *prawnej*
    > i *obowiązującej* definiji wskazującej na różnicę między kredytem

    W skrócie:

    Pożyczka - KC
    Kredyt - prawo bankowe

    Taaadam. :)

  • 47. Data: 2007-10-25 13:55:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Autokorekta:

    On Thu, 25 Oct 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Thx za przypomnienie Liwiusza - zauważasz, że podane przez
    > Ciebie opisy są rozbieżne?

    Ups, nie doczytałem dokładnie.
    No to pasuję!

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2007-10-25 14:04:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "minstal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Trzecia prawda.
    > Nazewnictwo w tym wypadku jest najważniejsze.

    prawda jest co piszesz, ale nie zrozumieles o czym mowa

    spiesze wiec wytlumaczyc
    nazewnictwo o ktorym pisalem, ze nie jest wazne, w kwestii tych trzech
    wymienionych, tyczy sie tylko i wylacznie 3 przez ciebie wymienionej opcji,
    poniewaz jest jak napisales nazywane to wyodrebniona wlasnoscia, potocznie
    nazywane jest wlasnosciowym, a jest rowniez nazywane hipotecznym, od ksiegi
    hipotecznej, w ktorej wtedy to ty, a nie spoldzielnia jest wpisana jako
    wlasciciel, polecam troche pogooglac

  • 49. Data: 2007-10-25 15:27:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Najwyraźniej myślisz o własnościowym spółdzielczym PRAWIE do mieszkania
    > (ogólnie: do lokalu).
    > To nie jest własność mieszkania, nawet przez posiadaczy tego prawa
    > bywa notorycznie mylona z ową własnoscią.

    Nie musisz mi tego tłumaczyć, wiem co to znaczy :)

    > I prawdą jest że wątkotwórca NIE napisał wyraźnie o rodzaju posiadania.

    Wg. mnie napisał wyraźnie - w temacie. Własnościowe == spółdzielcze
    własnościowe.

    Tzn tak myślałem do tej pory, widać pojęcie "własnościowe" funkcjonuje także
    w znaczeniu "własność odrębna". Jestem zdziwiony, ale pokornie przyjmuję
    to do wiadomości.

    p. m.

  • 50. Data: 2007-10-25 17:49:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Goomich wrote:

    > Skoro działa komornik, to wie.
    > Gdyby mieszkanie było lokatorskie, to by kazał bankowi spadać na drzewo.

    Teoretycznie mógłby chyba próbować zająć wkład lokatorski...