  • 1. Data: 2007-09-03 14:21:40
    Temat: Mieszkanie - ustalenie tożsamości sprzedającego
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl>

    Witam,

    Kupuję mieszkanie i podpisałem już umowę przedwstępną ze sprzedającym.
    Jak mogę sprawdzić czy nie jest to oszust, który wynajmuje to
    mieszkanie, podrobił sobie dowód osobisty na nazwisko właściciela i
    próbuje sprzedać nie swoje mieszkanie?

    Czy np. policja może udostępnić mi zdjęcie właściciela na podstawie
    danych z umowy przedwstępnej (dane osobowe) - tak bym mógł porównać czy
    osoba, która podaje się za właściciela rzeczywiście nim jest?

    Może są jakieś inne sposoby nie polegające na prowadzeniu jakiś śledztw
    czy wynajmowaniu detektywów :)

    Pozdrawiam,
    --
    a22b<m.o.n.k.e.y>op.pl

  • 2. Data: 2007-09-03 14:27:42
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    a22b pisze:
> [...]
    > osoba, która podaje się za właściciela rzeczywiście nim jest?
    >
    > Może są jakieś inne sposoby nie polegające na prowadzeniu jakiś śledztw

    Zdjęcia nie dostaniesz. Być może możesz spytać się, czy dowód o takim
    numerze nie jest podrobiony.

    Poproś go, aby przesłał na Twoje konto - z tego konta, na które Ty
    jemu masz przelać pieniądze - 1grosz, a następnie sprawdź jego dane w
    przelewie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-03 15:14:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a22b wrote:
> [...]
    > Jak mogę sprawdzić czy nie jest to oszust, który wynajmuje to
    > mieszkanie, podrobił sobie dowód osobisty na nazwisko właściciela i

    Dokładnie obejrzyj dowód osobisty.

    > Czy np. policja może udostępnić mi zdjęcie właściciela na podstawie
    > danych z umowy przedwstępnej (dane osobowe) - tak bym mógł porównać czy
    > osoba, która podaje się za właściciela rzeczywiście nim jest?

    ROTFL

    A skąd policja będzie mieć jego zdjęcie? No, chyba że jest notowany ;)

    Poza tym skąd wiesz, czy policja nie przekupiona? Czy to nie jakiś Układ?

    > Może są jakieś inne sposoby nie polegające na prowadzeniu jakiś śledztw
    > czy wynajmowaniu detektywów :)

    Idź do wróżki. Albo podpytaj lokalnego proboszcza lub sąsiadów. Ale oni
    też mogą być przekupieni :)

  • 4. Data: 2007-09-03 15:32:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Poproś go, aby przesłał na Twoje konto - z tego konta, na które Ty
    > jemu masz przelać pieniądze - 1grosz, a następnie sprawdź jego dane w
    > przelewie.

    Są jeszcze też usługi bankowe - kasa trafia na niedostępne dla stron
    konto w banku i jest przekazywana na docelowe dopiero po notarialnym
    zweryfikowaniu zawarcia transakcji.

  • 5. Data: 2007-09-03 15:33:46
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Popros o dwa lub trzy dokumenty ze zdjęciem (DO, paszport, prawo jazdy).
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2007-09-03 15:57:16
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Dokładnie obejrzyj dowód osobisty.

    hmm, nie omieszkam ale to nie daje 100% pewności...

    > ROTFL
    >
    > A skąd policja będzie mieć jego zdjęcie? No, chyba że jest notowany ;)

    Sądziłem, że policja ma dostęp do bazy nowych dowodów osobistych. Ale
    oczywiście mogę się mylić...

    > Poza tym skąd wiesz, czy policja nie przekupiona? Czy to nie jakiś Układ?
    > Idź do wróżki. Albo podpytaj lokalnego proboszcza lub sąsiadów. Ale oni
    > też mogą być przekupieni :)

    Rozumiem, że nie wierzysz w możliwość popełnienia oszustwa, którego
    podstawą jest podrobienie paru dokumentów, a potencjalnie można wyłudzić
    kilkaset tysięcy?
    Myślisz, że nie znajdą się chętni?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-09-03 17:28:31
    Od: "ars" <a...@y...com>

    > A skąd policja będzie mieć jego zdjęcie? No, chyba że jest notowany ;)

    A czemu ma nie miec? Jak wyrabisz dowod to podajesz swoje zdjecie ktore
    skanuja i na pewno jest w jakiejs bazie, wiec czemu mialby nie byc dostepny
    dla policji?

  • 8. Data: 2007-09-03 17:51:47
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Są jeszcze też usługi bankowe - kasa trafia na niedostępne dla stron
    > konto w banku i jest przekazywana na docelowe dopiero po notarialnym
    > zweryfikowaniu zawarcia transakcji.

    Możesz rozwinąć temat? Z tego co wiem notariusz ogranicza się do
    sprawdzenia danych w dowodzie osobistym przy akcie notarialnym - gdyby
    notariusz porządnie weryfikował tożsamość to nie byłoby problemu.
    Niestety tak nie jest.

  • 9. Data: 2007-09-04 12:48:33
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    a22b wrote:
> [...]