    From: Corso <a...@w...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Mieszkanie] Darowizna i pewne pytanie
    Date: Tue, 15 Feb 2005 22:52:43 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@ip-195-136-191-17.broker.com.pl

    Testament jest rozrzadzeniem majatkiem w momencie smierci, a umowa
    darowizny robiona jest za zycia, wiec majątek ten nie bedzie juz
    wchodzil w sklad spadku niezaleznie czy jest to nieruchomosc czy tez
    cokolwiek innego.
    Jesli mieszaknie bylo darowane i nie nastapila razaca niewdziecznosc
    obdarowaneo, to darczynca nie moze odwolac darowizny, a tym samym nie
    moze tego mieszkania "podciagnac" pod testament.
    Gdyby mieszkanie zostalo zapisane w testamencie, wowczas spadkobiercy,o
    ile zostali "pokrzywdzeni", maja prawo do "zachowku".
    Mozna jeszcze powolywac sie na art.1000 KC, w ktorym mowa jest o
    roszczeniu uzupelnienia zachowku.
    Jeżeli darowizna miala miejsce w okresie 10 lat przed smiercia
    spadkodawcy, a spadkodawca do spadku powolal osobe, która byla w tym
    okresie obdarowana, taka darowizne mozna zaliczyc do masy spadkowej. No
    i co sie z tym wiaze spadkobiercy ustawowi moga zadac wyplacenia
    zachowku zaliczajac do spadku darowizne. Aby tego uniknac, nalezaloby
    sie zrzec spadku.