eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMeldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje. › Re: Meldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Meldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje.
    Date: Sun, 04 Feb 2024 23:18:56 GMT

    On 2024-02-04, Piotr <x...@y...zz> wrote:
    > Pozdrawiam serdecznie Użytkowników Forum :)
    >
    > Proszę o informację dla Osoby z Białorusi.
    > Jest legalnie w Polsce, pracuje i wynajmuje dom.
    > Wynajmujący obiecywał, że zapewni meldunek, ale się ociąga.
    > Osoba z Białorosi, aby móc legalnie dalej tu mieszkać i pracować,
    > potrzebuje ten meldunek mieć, a wynajmujący ciągle tłumaczy,
    > że jest jakiś problem z papierami...
    >
    > Czy to jest dobry pomysł, aby samemu się zgłosić po meldunek do urzędu?

    Dobry? Przeciez to tak powinno być zrobione. Owszem, ostatnie 8 lat
    peerlu robi swoje, ale ogólnie łaska własciciela lokalu, czy zamelduje
    czy nie to dość zamierzchłe czasy. Podejrzewam zresztą, że gość
    tak kombinuje bo tez nie zauważył, że się tu dużo zmieniło i utozsamia
    meldunek z prawem do lokalu. Meldunek nim nie jest, więc może spac
    spokojnie.

    > Tak tutaj piszą... Jeżeli tak, to jak to należy zrobić.
    > Czy ma iść z umową od wynajmującego i zgłosić się po meldunek?

    Dokładnie tak.

    > Pytam Was, bo nie chcę błędnie doradzić, żeby z tego nie wynikły problem

    Mogą choć nie muszą.
    https://bip.bialystok.pl/urzad_miejski/poradnik_inte
    resanta/jak_zalatwic_sprawe_wyszukiwarka_uslug/zamel
    dowanie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-cudzoziemca.html

    --
    Marcin