  • 1. Data: 2005-02-02 22:09:13
    Temat: Media Markt - reklamacja
    Od: "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl>

    Witam. Nie wiem czy nie zbesztacie mnie ze NTG, ale wydaje mi sie ze tutaj
    bedzie najlepiej.
    Kupilem w MM aparat cyfrowy - po 3 tyg niestety musialem oddac na gwarancje.
    Bylo to 12 stycznia. Firma Nikon ma czas 14 dni na naprawe, a MM dolicza
    sobie 7 dni na wysylke i odbior. Wszystko ladnie pieknie z tym ze wlasnie te
    3tyg. minely dzisiaj, a w miedzyczasie cena aparaciku spadla o 110zl :) Mam
    prawo zadac od nich zwrotu pieniedzy ? W serwisie powiedzieli mi, że te 21
    dni trzeba liczyc jako robocze. Jak to wkoncu jest ? Prosze o wytlumaczenie
    tego.

    Ps. Gdybym mogl zadac pieniedzy, nie ma na to wplywu ze aparat jest wziety
    na raty ?

    Juszczyk Cezary

  • 2. Data: 2005-02-02 22:23:55
    Temat: Re: Media Markt - reklamacja
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    czaq napisał(a):

    > Ps. Gdybym mogl zadac pieniedzy, nie ma na to wplywu ze aparat jest wziety
    > na raty ?

    Ales se pan wykombinowal, malo z krzesla nie spadlem, jak to nie jest zart
    to az nie wiem co powiedziec... ;PPP

    j.

  • 3. Data: 2005-02-02 22:29:40
    Od: "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl>

    Ehh, pojde jutro na poczte - wplacam wszystkie 9 rat i aparat mam splacony,
    wiec w czym problem ?

  • 4. Data: 2005-02-02 22:30:41
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    przeciez to nie ma nic do rzeczy.
    Kupujac aparat podpisałes umowe.
    Legalnie zapłaciłeś.
    I od poczatku na gwarancji było że jak bedzie uszkodzony to mogą
    go trzymać- jeżlei pretrzymali - są od tego odpowiednie przepisy.

    A zwrot kasy ?
    A gdyby ten aparat podrorzał w tym czasie pięć razy- to zapłacił
    byś MM że wtopili ? i mogli go sprzecą za 3 tygodnie później ?

  • 5. Data: 2005-02-02 22:32:07
    Od: "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl>

    Poza tym, mam zaplacone w tym momencie za niego ok 300zl, wiec sprawa
    rozchodzi sie o te pieniadze. Nie rozumiem z czego ten smiech ;P

  • 6. Data: 2005-02-02 22:37:59
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    czaq <c...@N...o2.SPAM.pl> wypocił(a):
    > Poza tym, mam zaplacone w tym momencie za niego ok 300zl, wiec sprawa
    > rozchodzi sie o te pieniadze. Nie rozumiem z czego ten smiech ;P

    nie przejmuj sie, on raczej tez nie wie... :D

    --
    pozdrawiam
    nome

  • 7. Data: 2005-02-02 22:40:41
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    Pawel <p...@p...onet.pl> wypocił(a):
    > I od poczatku na gwarancji było że jak bedzie uszkodzony to mogą
    > go trzymać- jeżlei pretrzymali - są od tego odpowiednie przepisy.

    no i pewnie wlasnie o _te_ przepisy chodzi autorowi postu...

    > A gdyby ten aparat podrorzał w tym czasie pięć razy- to
    > zapłacił byś MM że wtopili ? i mogli go sprzecą za 3 tygodnie
    > później ?

    nie wiem jak reszta grupowiczów ale ja nie bardzo mogę rozszyfrować o co się
    rozchodzi.

    --
    pozdrawiam
    nome

  • 8. Data: 2005-02-02 22:42:46
    Od: "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I od poczatku na gwarancji było że jak bedzie uszkodzony to mogą
    > go trzymać- jeżlei pretrzymali - są od tego odpowiednie przepisy.

    No wlasnie o te przepisy mi chodzi. Na karcie gwarancyjnej jest wyraznie
    napisane ze czas naprawy wynosi 14 dni. Wiec chyba nie moga tego wydluzyc
    bez poinformowania mnie ?

    > A zwrot kasy ?
    > A gdyby ten aparat podrorzał w tym czasie pięć razy- to
    zapłacił
    > byś MM że wtopili ? i mogli go sprzecą za 3 tygodnie później ?

    Pewnie ze doplacilbym do tego :PP Oddajac to na gwarancje, zawarli ze mna
    umowe, tak ? Termin w niej byl jasno okreslony!
    Nie wiem czy dobrze rozumuje, dlatego prosze o wyjasnienie :)
    Pozdr.

  • 9. Data: 2005-02-03 00:03:21
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "czaq" wrote:

    > Kupilem w MM aparat cyfrowy - po 3 tyg niestety musialem oddac na
    > gwarancje.
    > Bylo to 12 stycznia. Firma Nikon ma czas 14 dni na naprawe, a MM dolicza
    > sobie 7 dni na wysylke i odbior.

    Nigdy nie zrozumiem, dlaczego ludzie nie przeczytaja najpierw warunkow umowy
    gwarancyjnej. Po pierwsze, podawane dni zawsze liczone sa jako robocze. To,
    ze minely fizycznie 3 tygodnie, to nic nie znaczy - z punktu widzenia umowy
    minely maksymalnie 3x5 czyli 15 dni (jesli nie bylo swiat, a nie przypominam
    sobie). Po drugie, pieniedzy mozesz domagac sie po min. 3 naprawach
    gwarancyjnych (z reguly - i jesli po 3 wymianach dalej sprzet nie dziala).
    Nie kombinuj;).

    shi

  • 10. Data: 2005-02-03 00:17:49
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    czaq <c...@N...o2.SPAM.pl> wrote:

    > No wlasnie o te przepisy mi chodzi. Na karcie gwarancyjnej jest wyraznie
    > napisane ze czas naprawy wynosi 14 dni. Wiec chyba nie moga tego wydluzyc
    > bez poinformowania mnie ?

    Ale nie mowimy tu o przepisach, w szczegolnosci o reklamacji w trybie
    zgodnosci z umowa. Zreszta tam 14 dni jest na ustosunkowanie sie do
    reklamacji, a sam naprawa moze trwac dosc dluuugo - zalezy od argumentacji
    byleby okres ten byl "odpowiedni" - to okreslenie tak nieostre, ze az boli
    :/

    > Pewnie ze doplacilbym do tego :PP Oddajac to na gwarancje, zawarli ze mna
    > umowe, tak ? Termin w niej byl jasno okreslony!
    > Nie wiem czy dobrze rozumuje, dlatego prosze o wyjasnienie :)

    No wlasnie. Musisz opierac sie na postanowieniach umowy gwarancyjnej
    i w tym trybie tylko na niej. O ile nie jest wprost zaznaczone ze dni
    terminu sa liczone jako robocze, to stosuje sie normalne liczenie terminiow
    z czesci ogolnej KC. Nie ma czegos takiego, jak domniemane liczenie
    terminow w dniach roboczych. Sprzedawca prawdopodobnie usiluje wykorzystac
    Twoje niezorientowanie.
    Co umowa gwarancyjna przewiduje w przypadku przekroczenia terminow
    naprawy, do ktorych sie zobowiazali - obnizenie ceny, odstapienioe od umowy
    czy milczy na ten temat?

    PS:
    To ze wziales na raty nie ma znaczenia. Umowa kredytowa jest osobna umowa,
    roszczenia z niej wynikajace nie maja wplywu na reklamacje samego towaru.
    Zresta umowe kredytowa zawierasz zazwyczaj z innym podmiotem niz sam
    sprzedawca, on jest tylko posrednikiem.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl