  • Data: 2008-10-13 20:08:04
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gd07m5$a08$2@news.onet.pl...

    > Tak, to niestety prawda... Tylko czy kierowca jest w stanie to ocenić?
    > stawiam, że nie, chyba że faktycznie jeździ daną trasą wielokroć dziennie
    > naprawdę dokładnie ma obcykane. Ale i tak wtedy może trafić na wyjątek.

    Zacząć należy przede wszystkim od tego, ze jest to poza oceną kierowcy i
    nie powinien on tego robić. Jednak praktyka na drogach wskazuje co innego.
    Wypadki w takich miejscach bardzo często popełniają właśnie ci miejscowi,
    którzy zirytowani jazdą zgodnie z przepisami przez przyjezdnych podejmują
    różne dziwne manewry w celu ich ominięcia.

    > Pytanie zasadnicze: Kto będzie na noc znaki ściągał? Woźny?

    W odniesieniu do szkoły? Znam kilka możliwych rozwiązań. Zaczynając od
    znaku wyświetlanego w sensownych godzinach, poprzez odpowiednią tabliczkę
    pod znakiem, że obowiązuje on w określonych godzinach i dniach, na ogólnym
    unormowaniu w przepisach, ze ograniczenie prędkości z "Agatką" obowiązuje
    załóżmy w godzinach 6:00 - 20:00 w dni, w które odbywa się nauka i poza
    wakacjami. Można również wprowadzić obowiązek zwalniania przy znakach
    "Agatka", bez znaku ograniczenia prędkości (ale tu może być kłopot z
    obcokrajowcami, więc unikał bym takich przepisów).