  • Data: 2008-10-17 14:44:57
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 22:01:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Problem niestety jest w tym, ze w Polsce jest całą masa bezsensownych
    > ograniczeń prędkości w miejscach, gdzie nie mają one żadnego uzasadnienia
    > merytorycznego. Takie ograniczenia same w sobie oczywiście jakoś rażąco
    > bezpieczeństwa nie zmniejszają, choć wbrew pozorom tak bywa. Jeśli
    > ograniczenie prędkości znajduje się w idiotycznym miejscu, to zawsze się
    > znajdzie kilku, którzy postanowią jechać szybciej. Muszą wyprzedzić tych,
    > którzy jadą przepisowo, co stwarza niekiedy o wiele większe zagrożenie dla
    > wszystkich, niż normalna jazda z większą prędkością.

    Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność spędzić trochę czasu za kółkiem
    (w ciągu 5 dni 1000km w PL i 2000km w DE) i jakoś nie zauważyłem żeby
    przekraczający prędkość czy ryzykownie wyprzedzający (mam wolne autko)
    kierowali się rozsądnością wprowadzonych ograniczeń - raczej ich
    kryterium była moc silnika. Miałem też nieprzyjemność turlać się za kimś
    jadącym 60 poza miastem na krętej drodze przez chyba 50km i nie uznałem
    że "muszę go wyprzedzić". Miałem też przyjemność pojeździć po Niemczech
    poza autostradami i różnica jest ogromna - nigdy nie czułem się tam
    zawalidrogą i nikt mnie nie popędzał jak się męczyłem żeby się wtoczyć
    pod jakąś bardziej stromą górkę. Więc w kwestii idiotyczne ograniczenia
    v. kierowcy idioci to w PL bezsprzecznie wygrywają Ci drudzy.

    Pozdrawiam,
    Henry