  • 1. Data: 2008-01-30 10:37:45
    Temat: Re: Mandat za niekorzystanie z drogi dla rowerów.
    Od: MH <O...@h...org>

    mocniak wrote:
    > Jakie są szanse w przypadku odwoływania się i jak się bronić?

    Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z
    drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem,
    korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

    Co robic?
    Pluc sobie w twarz, iz nie ma sie zadnego wplywu na to gdzie i jakie sciezki
    rowerowe sa budowane.

  • 2. Data: 2008-01-30 10:39:57
    Temat: Mandat za niekorzystanie z drogi dla rowerów.
    Od: mocniak <m...@w...tlen.pl>

    W skrócie.

    W lipcu zeszłego roku jechałem ze znajomym ulicą zamiast biegnącą
    nieopodal drogą dla rowerów i przy okazji uczestniczyliśmy w kolizji z
    samochodem, który zajechał nam drogę. Kierowca został uznany za winnego,
    ale teraz chcą nam wwalić 200pln mandatu + 50pln kosztów postępowania +
    30pln na rzecz skarbu państwa. Mamy 7 dni na odwołanie się.

    Ciąg pieszo-rowerowy, który biegł po drugiej stronie 6pasmowej ulicy to
    typowy bubel - przejścia dla pieszych zamiast przejazdów przez każde
    skrzyżowanie, brak możliwości legalnego wjazdu lub zjazdu na jezdnię i
    piesi łażący całą szerokością. Na ulicy nie było znaku "zakaz wjazdu
    rowerów", więc aby stwierdzić czy droga dla rowerów tam jest
    musielibyśmy wypatrywać znaków kilkadziesiąt metrów po lewej stronie,
    które dodatkowo znajdują się za drzewami.

    Jakie są szanse w przypadku odwoływania się i jak się bronić?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

    --
    Motzniak - betonowy pajac rowerowy
    http://www.rowerowy.bialystok.pl/

  • 3. Data: 2008-01-30 10:41:45
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    MH wrote:

> [...]
    > korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować
    > szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

    Chyba sobie nalepię na aucie albo wydrukuję i będę rozdawał. W mojej
    okolicy mnóstwo rowerzystów korzysta z jezdni zamiast z (bardzo dobrej)
    drogi rowerowej, przez co utrudniają jazdę samochodem (2 pasmowa trasa
    wylotowa na autostardę).

    --

    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2008-01-30 10:46:12
    Od: mocniak <m...@w...tlen.pl>

    Użytkownik MH napisał:
> [...]
    >
    > Co robic?
    > Pluc sobie w twarz, iz nie ma sie zadnego wplywu na to gdzie i jakie sciezki

    A na jakiej podstawie miałem stwierdzić, że po drugiej stronie
    sześciopasmowej ulicy jest droga dla rowerów? Obowiązku jazdy na pamięć
    nie ma, a znaki znajdujące się po lewej stronie raczej nie obowiązują.

  • 5. Data: 2008-01-30 10:52:51
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik WitCha napisał:

> [...]
    > okolicy mnóstwo rowerzystów korzysta z jezdni zamiast z (bardzo dobrej)
    > drogi rowerowej, przez co utrudniają jazdę samochodem (2 pasmowa trasa

    Hmmmmm, klamiesz? Klamiesz, ze ta droga rowerowa jest bardzo dobra.
    Jakby byla bardzo dobra to by wszyscy rowerzysci smiegali po niej. Bo
    rowerzysci cenia swoje zycie i jak tylko moga to nie jezdza miedzy
    samochodami...

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 6. Data: 2008-01-30 10:57:23
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    WitCha pisze:
    > W mojej
    > okolicy mnóstwo rowerzystów korzysta z jezdni zamiast z (bardzo dobrej)
    > drogi rowerowej, przez co utrudniają jazdę samochodem

    To samo w Rzeszowie, przykładowo na Moście Zamkowym.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 7. Data: 2008-01-30 11:12:21
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    MH napisał(a):

> [...]
    >
    > Co robic?
    > Pluc sobie w twarz, iz nie ma sie zadnego wplywu na to gdzie i jakie sciezki

    chmmm
    To wygla?a na bubel prawny. Skoro niema zakazu jazdy rowerem po drodze
    publicznej, to nik nie moze cie karac za jazde po niej. A ze miałes
    podobną droge...
    Była taka sprawa, kiedy gosciu kupił chomika i pytał sie na wokandzie,
    czy złamał prawo. PRzecież gdyby kupił psa to płaciły pewna opłate
    roczną., a jak ma chomika to uniknął płacenia tej kwoty...

    ToMasz

  • 8. Data: 2008-01-30 11:26:39
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Mr Internet wrote:

    > Hmmmmm, klamiesz? Klamiesz, ze ta droga rowerowa jest bardzo dobra.
    > Jakby byla bardzo dobra to by wszyscy rowerzysci smiegali po niej.

    Byłeś, widziałeś, jeździłeś po tej drodze, że nazywasz mnie kłamcą? Sam
    pewnie wyjeździłem więcej kilometrów na rowerze, niż Ty wszelkimi innymi
    środkami transportu, więc wiem, co mówię pisząc,że "droga jest dobra".

    Bo
    > rowerzysci cenia swoje zycie i jak tylko moga to nie jezdza miedzy
    > samochodami...

    Nie wszyscy. Niektórzy z nich to po prostu idioci, którzy nie cenią
    swojego życia i narażają zdrowie innych.

    --

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2008-01-30 11:30:59
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    mocniak pisze:
> [...]
    > musielibyśmy wypatrywać znaków kilkadziesiąt metrów po lewej stronie,
    > które dodatkowo znajdują się za drzewami.

    z ciekawosci: gdzie to bylo? Pasuje mi do Popieluszki (Bialystok) ale te
    drzewa sie nie zgadzaja

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 10. Data: 2008-01-30 11:39:35
    Od: mocniak <m...@w...tlen.pl>

    Użytkownik |<onrad napisał:
    > z ciekawosci: gdzie to bylo? Pasuje mi do Popieluszki (Bialystok) ale te
    > drzewa sie nie zgadzaja

    Piłsudskiego. Na Popiełuszki droga dla rowerów jest całkiem w porządku.