    From: "R o l a n d" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za jazdę na gap
    Date: Sun, 19 Oct 2003 09:17:20 +0200

    > Art.75
    > Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym na podstawie ustawy lub
    > przepisów wydanych w jej wykonaniu przysługuje uprawnionemu po
    > bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji, przewoźnikowi zaś - po
    > bezskutecznym wezwaniu zobowiązanego do zapłaty.
    > 2. Reklamacje lub wezwanie do zapłaty uważa się za bezskuteczne, jeżeli
    > dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od
    > dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

    > Wychodzi, że rok i 3 mies.

    Pytanie tylko, czy formalnie firma KRUK doreczyla wezwanie do zaplaty? Mam
    tutaj na mysli fakt, czy zostalo ono doreczone listem zwyklym, czy
    poleconym... Bo jesli zwyklym, to jesli uznac ew. tlumaczenie, ze nic nie
    zostalo doreczone, to takie wezwanie rzeczywiscie nie mialo miejsca. A wiem,
    ze wiele takich wezwan dorecza sie listami zwyklymi ze wzgledu na koszty.

    Ponadto, zeby udowodnic date doreczenia (to od niej biegna terminy)
    nalezaloby miec potwierdzenie odbioru. Inaczej moga byc problemy.

    Roland