  • Data: 2003-10-19 18:01:54
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gap
    Od: "R o l a n d" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Dneim wezwania jest dzien w ktorym miala miejsce kontrola. Sporzadzono
    wtedy
    > protokol z danymi osoby jadacej bez biletu i wezwaniem do zaplaty
    okreslonej
    > sumy.

    Rzeczywiscie - nie spojrzalem na mandat jak na wezwanie. Ale wobec tego
    wszystko zalezec bedzie od:

    1) dotychczasowej interpretacji podobnych sytuacji przez sady - jesli
    rzeczywiscie taki mandat jest interpretowany zazwyczaj jako wezwanie, to
    raczej dalsza obrona nie ma sensu;

    2) definicji wezwania - czy mandat jest wezwaniem? W przypadku wezwania do
    uregulowania faktury zaleglej bardzo wazne jest, aby bylo to precyzyjnie
    sformulowane: ,,wzywam Pana/Pania do zaplacenia....''. Inaczej w sadzie nie
    masz szans. Wobec takiej interpretacji, jesli na pisemku pisalo oplata, czy
    tez mandat, to nie jest to wezwanie, a jedynie kwit (moze by to
    zaklasyfikowac jako dokument ksiegowy??). Jesli tak to powracamy do mojego
    postu powyzej. Jesli nie, to ,,kam'' ma racje...

    Pozdr

    Roland