    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za brak biletu w autobusie MPK
    Date: Mon, 6 Oct 2003 18:59:01 +0200

    > Dziękuję za odpowiedzi tylko NoMADowi i Olo a co do reszty "uczciwych"
    osób
    > życzę im aby przejżeli na oczy i zastanowili się gdzie żyją.

    Dodam, żeby nie wyjść na takiego świętego, że zanim zostałem kontrolerem sam
    parę razy jechałem na gapę, ale nie miałem do kontrolerów zadnych pretensji,
    a mandaty zapłaciłem w terminie.

    > Moja dziewczyna nie jest złodziejką, tylko mieszka w jednym pokoju z 4
    > osobami, nie ma pracy ani zasiłku a w Łodzi była niepisana zasada, że nie
    > czepiają się osób bezrobotnych.

    Niestety jest niezbitym faktem, że Twoja dziewczyna wyłudziła usługe
    przewozową na szkodę MPK Łódź. Złodziejka to istotnie może nie do konca
    wlasciwe sformuowanie, ale jest sprawczynią wyłudzenia i musi ponieść tego
    konsekwencje niezaleznie od jej sytuacji materialnej.
    Natomiast co do tej zasady - jak sam napisaleś jest ona niepisana, nie mozna
    wiec miec do kontrolera zadnych pretensji, ze w tym jednostkowym przypadku
    sie do niej nie zastosowal. Moze po prostu mial zly dzien albo od paru
    godzin nic nie wypisal - tak czy inaczej to jego prawo i jego obowiazek, a
    oplata dodatkowa jak juz pisalem zostala nalozona w pelni slusznie.

    pdr
    Olo