  • 1. Data: 2005-04-13 09:10:45
    Temat: Mandat z fotoradaru
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Dostałem mandat z fotoradaru - ponieważ Policja się nie wyrobiła w ciągu
    30 dni, sprawa poszła do sądu grodzkiego. Sąd oczywiście się przychylił
    do wniosku - 300 PLN mandatu + 80 PLN kosztów. Zapłaciłem już 130 PLN i
    100 PLN. Czy jest jakikolwiek sens pisać wniosek do sądu z prośbą o
    umorzenie pozostałej kwoty (150PLN) ze względu na trudną sytuację
    materialną itd, czy wogóle sobie takie pismo odpuścić, bo i tak nie
    zostanie uwzględnione (ze względu na sądowy wyrok). Proszę o poradę

  • 2. Data: 2005-04-13 09:32:33
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > materialną itd, czy wogóle sobie takie pismo odpuścić, bo i tak nie
    > zostanie uwzględnione (ze względu na sądowy wyrok). Proszę o poradę

    Nie ma sensu ... logika karania jest prosta: stac cie na samochod to
    stac cie na mandaty. Nie stac cie na mandaty, to trzeba jezdzic powoli.

  • 3. Data: 2005-04-13 10:45:10
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Nie ma sensu ... logika karania jest prosta: stac cie na samochod to
    > stac cie na mandaty. Nie stac cie na mandaty, to trzeba jezdzic powoli.

    Niekoniecznie. Znam kilka przypadków umorzenia części należności z
    mandatów. Ale w żadnym przypadku nie było to po "wyroku" sądu
    grodzkiego, lecz zwykły mandat kredytowany.

  • 4. Data: 2005-04-13 11:15:21
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Niekoniecznie. Znam kilka przypadków umorzenia części należności z
    > mandatów. Ale w żadnym przypadku nie było to po "wyroku" sądu
    > grodzkiego, lecz zwykły mandat kredytowany.

    Umorzenia ? Moze ... w kazdym razie mozna bez problemu dostac rozłożenie
    mandatu na raty. I nie trzeba do tego sądu ...

  • 5. Data: 2005-04-13 11:47:17
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Umorzenia ? Moze ... w kazdym razie mozna bez problemu dostac rozłożenie
    > mandatu na raty. I nie trzeba do tego sądu ...

    Może przeczytaj dokładnie jeszcze raz mój pierwszy post ;-)
    Policja nie wyrobiła się w 30 dni z nałożeniem na mnie kary, dlatego
    oddała sprawę do sądu grodzkiego. Ten przychylił się do wniosku Policji
    - nałożył na mnie karę 300 PLN + 80 PLN kosztów sądowych. Wpłaciłem raz
    130 PLN, teraz 100 PLN. Zostało mi 150 PLN. Wiem, że rozłożenie na raty
    nie jest problemem, zresztą nawet bez podania o to można spłacać w
    ratach. Pytałem o możliwość umorzenia owych pozostałych 150zł (lub
    trochę mniej). Czy ktoś przechodził to na własnej skórze? Jest sens
    pisać do nich jakiekolwiek podanie w tej sprawie czy nie ma co liczyć na
    umorzenie i musze spłacić ten mandat co do grosza - nawet w kawałkach
    (np 50pln/miesięcznie)?

  • 6. Data: 2005-04-13 11:57:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pisać do nich jakiekolwiek podanie w tej sprawie czy nie ma co
    > liczyć na umorzenie i musze spłacić ten mandat co do grosza - nawet

    Ja bym olal to potencjalne umozenie, tym bardziej ze intuicyjnie
    wydaje mi sie, ze nie ma to sensu. W koncu to bardzo niska kwota,
    wiecej z tym zachodu niz to warte. A moze rozwaz splacanie tego po 1
    PLN miesiecznie ? :-)

    marekz

  • 7. Data: 2005-04-13 12:37:27
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > mi sie, ze nie ma to sensu. W koncu to bardzo niska kwota, wiecej z tym
    > zachodu niz to warte. A moze rozwaz splacanie tego po 1 PLN miesiecznie

    Teoretycznie nie jest to dużo, ale i tak już napychamy kieszeń państwa
    podatkami ;-)
    1PLN miesiecznie wolałbym nie ryzykować - bo wtedy mogą się doczepić że
    za długo itd. Oczywiście pomijam koszt przelewu ;-)

  • 8. Data: 2005-04-14 06:36:42
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    gollum napisał(a):
> [...]
    > materialną itd, czy wogóle sobie takie pismo odpuścić, bo i tak nie
    > zostanie uwzględnione (ze względu na sądowy wyrok). Proszę o poradę

    a wlasnie jak to jest
    przeciez to nie jego wina ze policja dala ciala, jakby sie zajmowali
    swoja robota to by zaplacil zwykly mandat,

    czy w takim wypadku mozna sie po prostu odwolac i oskarzyc ich o celowe
    dzialanie na szkode popelniajacego wykroczenie, albo zaplacic tylko
    kwote mandatu wynikajaca z taryfikatora z pominieciem kosztow sadowych?

  • 9. Data: 2005-04-14 06:54:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SzerszeN napisał(a):

> [...]
    > dzialanie na szkode popelniajacego wykroczenie, albo zaplacic tylko
    > kwote mandatu wynikajaca z taryfikatora z pominieciem kosztow sadowych?

    Większych bzdur dawno tu nie czytałem.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2005-04-14 07:01:13
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > dzialanie na szkode popelniajacego wykroczenie, albo zaplacic tylko
    > kwote mandatu wynikajaca z taryfikatora z pominieciem kosztow sadowych?

    hihi... zapomnij.. jakby nie popelnil wykroczenia to by problemu nie bylo.
    Policja ma to gdzies ze sie nie wyrobila, mialem identyczny przypadek, tez
    probowalem cos zdzialac.
    Sady grodzkie rozumieja problem i w takich przypadkach po prostu nie
    zasadzaja wiecej niz zwykly mandat albo umazaja koszty dodatkowo.
    Niech sie cieszy ze sad grodzki nie kazal mu plaicc wiecej niz wynika to z
    mandatu - bo mogl.