  • 11. Data: 2005-04-14 10:16:31
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > hihi... zapomnij.. jakby nie popelnil wykroczenia to by problemu nie bylo.
    > Policja ma to gdzies ze sie nie wyrobila, mialem identyczny przypadek, tez
    > probowalem cos zdzialac.
    > Sady grodzkie rozumieja problem i w takich przypadkach po prostu nie
    > zasadzaja wiecej niz zwykly mandat albo umazaja koszty dodatkowo.

    A czy napisanie jakiegos podania do sądu (teraz, po wyroku) o umorzenie
    oplaty sądowej która powstała nie z mojej winy, ma jakiś sens? Czy już
    "po ptokach"?

    > Niech sie cieszy ze sad grodzki nie kazal mu plaicc wiecej niz wynika to z
    > mandatu - bo mogl.

    Wniosek policji o ukaranie opiewał na 300PLN. Na pewno sąd mógł dać
    więcej (pomijająć kwestię złośliwości?). Przecież na wykroczenia drogowe
    są określone taryfikatory. Jak sąd by umotywował wyższą grzywnę?

  • 12. Data: 2005-04-14 11:18:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gollum napisał(a):
    > Wniosek policji o ukaranie opiewał na 300PLN. Na pewno sąd mógł dać
    > więcej (pomijająć kwestię złośliwości?).

    mógł

    > Przecież na wykroczenia drogowe są określone taryfikatory.

    dotyczą mandatów
    sąd nie wymierza mandatów

    > Jak sąd by umotywował wyższą grzywnę?

    społeczną szkodliwości czynu
    zapobiegawczym i wychowawczym celem kary w stosunku do ukaranego

    KG

  • 13. Data: 2005-04-14 12:24:36
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Wniosek policji o ukaranie opiewał na 300PLN. Na pewno sąd mógł dać
    > więcej (pomijająć kwestię złośliwości?). Przecież na wykroczenia drogowe
    > są określone taryfikatory. Jak sąd by umotywował wyższą grzywnę?

    Mogl umotywowac tym ze nie przyznales sie do winy, mogl powiedziec ze trzeba
    bylo zaplacic w terminie, albo jakbys sie burzyl a nie byles na rozprawie
    (moges nie byc ale wtedy wypada wczesniej przyznac sie do winy), albo za to
    ze to Twoje powiedzmy 4 wykroczenie od 2 miesiecy.
    Wtedy profilaktycznie moga walic do 5000zl

  • 14. Data: 2005-04-14 13:32:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gollum napisał(a):
    > A czy napisanie jakiegos podania do sądu (teraz, po wyroku) o umorzenie
    > oplaty sądowej która powstała nie z mojej winy, ma jakiś sens?

    Opłata sądowa powstała z TWOJEJ WINT to ty popełniłeś wykroczenie.

    > Wniosek policji o ukaranie opiewał na 300PLN. Na pewno sąd mógł dać
    > więcej (pomijająć kwestię złośliwości?). Przecież na wykroczenia drogowe
    > są określone taryfikatory. Jak sąd by umotywował wyższą grzywnę?

    W znanych mi sądach w przypadku odmowy przyjęcia mandatu sąd z zasady
    daje więcej niż policja chciała dać w ramach mandatu, za głupotę i
    całkowity brak refleksji i skruchy.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 15. Data: 2005-04-14 14:09:01
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Opłata sądowa powstała z TWOJEJ WINT to ty popełniłeś wykroczenie.

    Ale opłata ta nie zawsze jest przez sąd wymagana, czasem jest umarzana.

    > W znanych mi sądach w przypadku odmowy przyjęcia mandatu sąd z zasady
    > daje więcej niż policja chciała dać w ramach mandatu, za głupotę i
    > całkowity brak refleksji i skruchy.

    Ja odmówiłem przyjęcia mandatu 300 zł za przekroczenie prędkości o 27 km
    (127 poza terenem zabudowanym), sąd ze względu na trudną sytuację
    finansową zasądził 100 zł i umorzył koszty postępowania.

    Tobi

  • 16. Data: 2005-04-14 14:17:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tobi napisał(a):

    > Ale opłata ta nie zawsze jest przez sąd wymagana, czasem jest umarzana.

    A co to ma do winy? Od umarzania i zwalniania od opłat są inne przepisy.

    > Ja odmówiłem przyjęcia mandatu 300 zł za przekroczenie prędkości o 27 km
    > (127 poza terenem zabudowanym), sąd ze względu na trudną sytuację
    > finansową zasądził 100 zł i umorzył koszty postępowania.

    Przekroczyłeś chyba o 37 km/h, ale mniejsza o to. Siedź i ciesz się.

  • 17. Data: 2005-04-14 14:25:24
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Przekroczyłeś chyba o 37 km/h, ale mniejsza o to. Siedź i ciesz się.

    Niby dlaczego o 37? Wiem o ile przekroczyłem. Taki wysoki mandat był
    nagrodą za pouczenie aroganckiego gliniarza, że powinienem czekać na
    jego podejście do samochodu (biedny musiał się przespacerować do mnie i
    wydarł ryja, że siedzę w aucie i nie wychodzę) oraz, że ma obowiązek się
    przedstawić imieniem, nazwiskiem i stopniem oraz podać powód zatrzymania.

    Tobi

  • 18. Data: 2005-04-14 14:35:18
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Robcio napisał(a):

> [...]
    > ze to Twoje powiedzmy 4 wykroczenie od 2 miesiecy.
    > Wtedy profilaktycznie moga walic do 5000zl

    Weź przeczytaj jeszcze raz opis sytuacji, bo teraz to kompletnie bredzisz.

    PS. - przyznałem się do winy - przyjąłem mandat, tyle że policjant
    rozłożył ręce i powiedziałże i tak musi sporządzić wniosek o ukaranie do
    sądu grodzkiego - ukaranie kwotą 300 PLN
    - co ma płacenie w terminie do tego? to nie z mojej winy nie mogłem
    zapłacić od razu, policja nie mogła mi wręczyć mandatu
    - nie byłem na rozprawie bo nie było takiej konieczności
    - było to moje pierwsze wykroczenie w życiu (także jeśli chodzi o
    prowadzenie pojazdów)

  • 19. Data: 2005-04-14 14:37:32
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Opłata sądowa powstała z TWOJEJ WINT to ty popełniłeś wykroczenie.

    Nie powstała z mojej winy. Poszedłem na komendę i przyjąłem mandat.
    Dostałbym 300PLN - i chciałem go przyjąć. Ale minęło 30 dni od
    popełnienia wykroczenia i policja NIE MOGŁA mnie ukarać - musieli
    sporządzić wniosek do sądu.
    To moja wina, że zdjęcie z fotoradaru szło 47 dni z komendy na komendę?

    > W znanych mi sądach w przypadku odmowy przyjęcia mandatu sąd z zasady
    > daje więcej niż policja chciała dać w ramach mandatu, za głupotę i
    > całkowity brak refleksji i skruchy.

    Odnoszę wrażenie, że 70% z Was nie rozumie co czyta i o co pytam. Jaka
    odmowa mandatu? Jaka głupota i brak refleksji i skruchy?!

  • 20. Data: 2005-04-14 14:37:43
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > A co to ma do winy? Od umarzania i zwalniania od opłat są inne przepisy.

    Do winy nie ma nic .. ale sady staraja sie tez likwidowac bledy i nadmierna
    opiekunczosc policji .. za co im chwala. W przypadku smiesznej sprawy albo
    zawyzonego nieprzyjetego mandatu sad wrecz powinien zwolnic z oplaty - bo to
    sie mija z celem. Ja mielem przekroczenie o 17km w taki chamski sposb ze na
    fotce bylo widac tablice 10m za samochodem (wyjezdzalem z zabudowanego). Sad
    dal mi 50zl i zwolnil z kosztow. (przyznalem sie do winy i poinformowalem ze
    nie z mojej winy nie doszlo do wystawienia mandatu w terminie).

    no to jest przyklad.. 300zl to smiesznie duzo za takie przewinienie - po co
    sad mialby to znizac powiedzmy do logicznych 150-200zl i jeszcze dodawac
    70zl kosztow - cala jegoprac pojdzie na marne ;)

    > Przekroczyłeś chyba o 37 km/h, ale mniejsza o to. Siedź i ciesz się.

    ;) zalezy jaka to byla droga ;)