    From: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat z fotoradaru
    Date: Wed, 14 Mar 2007 12:25:18 +0100

    > Kombinujesz ;) Masz wkazać osobe która tego dnia o tej godzie była w
    > posiadaniu twojego samochodu.

    Prawo nie może wymagać od obywatela wykonywania czynności, które są tylko i
    wyłącznie na potrzeby ewentualnej konieczności udowadniania swojej
    niewinności. Czyli np. rejestrowania, kto w danej chwili używał samochodu.
    Gdyby tego wymagać, to życia wielu ludzi opanowałaby niemożliwa do
    zniesienia biurokracja. Byłoby to ograniczenie podstawowych swobód
    obywatelskich, z których jedną jest prawo do ZWYKŁEGO ZAPOMINANIA.

    Krótko mówiąc... nie siej propagandy.

    "Danego dnia jeździła żona i ja w krótkich odstępach czasu - wskazuję te
    dwie osoby i bliżej wskazać nie mogę, bo grozi mi odpowiedzialność karna za
    składanie fałszywych oświadczeń, a więcej nie pamiętam. Żona też nie
    pamięta, więc oboje się przyznamy, żeby nie zaprzeczać jak nieuczciwi
    obywatele". ;-)

    To teraz spróbuję wejść w skórę zwolennika państwa policyjnego. Tfu... prawo
    powinno być skonstruowane tak, że płacić powinien po prostu właściciel
    samochodu, bez dyskusji, chyba że ma papier na to, że to nie on używał
    samochodu (konieczność podpisywania każdego wypożyczenia samochodu komu
    innemu) lub że mu ukradli (data zgłoszenia lub alibi na czas, gdy samochód
    rzekomo już był ukradziony - przed datą zgłoszenia). I tak to powinno być
    proceduralnie rozstrzygane. A w przypadku gdy dwie osoby współużytkują
    samochód - niech się dopisują do karty użytkownika wozu czy czegoś takiego i
    odpowiadają solidarnie jako współużytkownicy (chyba że udowodnią, że w danym
    czasie robili coś innego).

    Fajnie ;>

    Pozdrawiam,

    Andrzej