    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat - windykacja
    Date: Sat, 03 May 2003 08:13:47 +0200
    <3...@p...onet.pl>
    <8...@4...com>

    Artur Golanski wrote:
    > Nie twierdzę, że dla 'każdego' jest oczywiste, iż komornik może
    > prowadzić swoje czynności w oparciu o to, na co ustawa mu "zezwala", a
    > nie "zakazuje" (oczywiście nikomu nie mam zamiaru tego udowadniać).
    > Dla mnie jest oczywiste że może zająć np. moje wynagrodzenie jedynie
    > pod warunkami określonymi w KP, moje konto bankowe-w prawie bankowym
    > itd. Natomisat co to jest nadpłata podatku i co z nią można, a co
    > należy zrobić stanowi art. 72 (i dalsze) Ordynacji podatkowej.
    > Jeśli US potrąci moi coś z zwrotu podatku, to NIE ja będę udowadniał,
> [...]

    Egzekucję to reguluje raczej kpc i ustawa o postępowaniu egzekucyjnym...
    do kodeksu pracy, owszem odsyła, ale już w prawie bankowym to na temat
    egzekucji niewiele - kilka wyłączeń.
    Co do udawadniania - nie znajdujemy się w relacji US - podatnik, tylko
    dsykutujemy na grupie. Prezentujesz jakiś pogląd, to należałoby napisać
    coś na jego poparcie. Wskazałem przepis, który moim zdaniem dopuszcza
    prowadzenie egzekucji z nadpłaty podatku (a może nie zgadzasz się z
    twierdzeniem, że jest to wierzytelność?), czekam na wskazanie tego,
    który wyłącza. Podane artykuł mówi o potrącaniu, a to raczej co innego
    niż egzekucja. Poza tym jest to pewien, pewnie jeden z wielu, pogląd -
    może wiesz, co na ten temat sądy? Bo jeśli praktyka jest rzeczywiście
    nielegalna, to nikt nie protestuje?

    KG