    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat - windykacja
    Date: Thu, 01 May 2003 12:18:54 +0200

    Artur Golanski wrote:
    > Jasne, łatwiej jest kwestionować to, co inni napiszą.
    > Po co podpierać się swoją wiedzą.

    Gdybym miał wiedzę, to bym twierdził, teraz pytam...
    Ogólną zasadą jest chyba to, że wykazać powinien ten, który coś
    twierdzi, czyż nie?
    A po pobieżnym przejrzeniu ustawy:

    > To zgodnie z konstytucją, ustawa musi to jasno określić
    > (z czego i ile).

    Ma wymieniać wszystkie mozliwe źródła wierzytelności?
    "egzekucja z innych wierzytelności pieniężnych" nie wystarcza?

    > J.w. Jest odwrotnie.

    nie jest - masz wspomnianą wyżej kategorię i jeśli coś ma być z niej
    wyłączone to musi być to jasno określone; podanie takiego przepisu
    zakończy dyskusję

    > A dla twej wiedzy: w obecnej praktyce - to NIE komornik skarbowy
    > 'prowadzi egzekucję' z podatku, ale US 'potrąca' (i o tym pisałem),
    > przekazując na konto komornika.

    organem egzekucyjnym jest naczelnik urzędu skarbowego
    poborca skarbowy (a nie 'komornik') jest pracownikiem organu egzekucyjnego

    KG