    From: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mam pytanie.Alimenty.?
    Date: Mon, 18 Mar 2002 08:17:32 +0100

    Użytkownik Ryszard <t...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:p...@b...net...

    > Life is brutal.
    > Takie czasy że dwoje ludzi musi pracować
    > I jest tak bardzo często.
    > Era dzieci chodzących z kluczem na szyi.
    > Dlaczego nie w tym wypadku? i w wielu innych.

    Dlatego, że jeśli w tym miejscu jest takie bezrobocie, że facet nie ma
    szansy znaleźć pracy, to tym bardziej nie znajdzie jej matka z czworgiem
    dzieci - bo takie są prawa rynku pracy. I złożeczenie w tym miejscu na
    kobietę, że nie chce iść do pracy jest niekonsekwencją - bo jeśli nie chce,
    to znaczy, że praca jest, a jeśli jest, to znaczy, że facet specjalnie jest
    bezrobotnym. A jeśli nie robi tego specjalnie, to znaczy że pracy nie ma, a
    jak nie ma dla niego, to tym bardziej dla niej. A wypowiedzi WB wyczytałam
    otwartą przyganę, że ona się nigdy nie zchańbiła pracą (za pewne za jego
    wiedzą i przyzwoleniem) i nie pracuje nadal.

    > Bezrobocie dotyka obie płcie a alimenty tylko jedną

    Ale to bierze się głównie z tego, że najczęściej matki dostają dzieci, a
    ojcowie tylko alimenty (czego nie uważam za słuszne)

    > Na samym początku chodziło mi wyłącznie o to, że alimenty 4x250
    > są dla tego gościa *wyniszczające* został pogrzebany żywcem.

    Ja też uważam to coś nie tak, ale nie oceniam tej kobiety negatywnie przez
    to, że nie pracuje, bo wiem, że nie zawsze da się pracować (tym bardziej, że
    nie wiemy w jakim wieku są te dzieci, nie wiemy czy przypadkiem nie są
    przewlekle chore itd). Zły jest system. A ów człowiek jest co najmniej
    nieporadny, jeśli pozwolił sobie zasądzić takie alimenty (albo, tak jak
    mówię - pozwolił na to, bo nie był świadom, że to "zabawa z ogniem")

    pozdrawiam

    Monika