    From: Ryszard <t...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mam pytanie.Alimenty.?
    Date: Sun, 17 Mar 2002 09:50:32 +0000 (UTC)

    Fri, 15 Mar 2002 10:58:17 +0100, Monika Gibes tak się wyraził(a):

    > Użytkownik Ryszard <t...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:p...@b...net...

    > Przecież równouprawnienie w naszym kraju to teoria! Zarówno w kwestii
    > zrównania sytuacji kobiet z sytuacją mężczyzn, jak i w kwestii zrównania
    > praw mężczyzn z prawami kobiet. Powoływanie sie na nią w sytuacjach realnych
    > to manipulacja. Jeśli doszukujesz się równouprawnienia, to dlaczego nikt
    > Tobie nie kazał podpisywac papierka, że nie masz zamiaru płodzić dzieci w
    > najbliższym czasie?

    (Przez najbliższe kilkanaście minut przy kompie nie) ;)

    Tego trochę nie rozumiem. Czy chcesz problem sprowadzić do stosunku
    rolnik-ziema? To chyba zbytnie uproszczenie.
    Ziemia nie ma nic do powiedzenia (ale może byc marna).
    Nie zrzucasz chyba "winy" za "powstawanie" dzieci na faceta?
    Bo nie mówimy o gwałcie.
    Dzieci rodzą sie z miłości (cokolwiek ktoś rozumie pod tym pojęciem)

    > Szalenie dobry interes. Jakbym miała czwórkę dzieci, zasądzone 1000 zł
    > alimentów i pewno jeszcze z 200 zł miesięcznie z opieki, to bym sobie
    > postawiła domek z ogródkiem, basenem i wodotryskiem, a wakacje spędzałabym
    > na Kanarach....

    Ale "Bóg mówi mi że ona ma szczęście a on przesrane"

    Jest wiele rodzin które utrzymują za 1000zł wynagrodzenia
    4-dzieci(+rodzice to sześć osób). I jakoś kuleją nie mają wyjścia.
    Ale jak się coś rozklei to okazuje się, że nagle na dziecko trzeba 250
    I to jest wyzysk!
    W obecnej sytuacji robota za 1000 dla wielu jest szczęściem.
    Facet musi zapłacić i przeżyć w kanalizacji.
    Potrzebuje dorobic jeszcze kilkaset złotych aby nie był czyimś
    utrzymankiem.
    Liczy się dobro dzieci powiększone do koszmarnych rozmiarów przez dobrą
    mamusię?

    > Chcecie mieć dzieci?

    Choć wiem że jest to niemożliwe, ale w związku z pojawiającymi się w
    naszym sejmie projektami Frakcji Kobiet Niezależnych i zdając sobie
    sprawę, że nie mam jajników, w imię równouprawnienia płci zawiązałem z
    kilkoma przyjacółmi stowarzysznie Rodzić Po Męsku (RPM) ;))
    Walczymy w imię wyższych ideałów nie patrząc na różnice fizyczne!

    > Wiec lokujcie swoich przedstawicieli w sfeminizowanych
    > sądach rodzinnych (chyba nie ma tam doboru ze wzg. na płeć, tylko
    > faceci-prawnicy wolą swoje ambicje realizować na innych, lepiej płatnych
    > poletkach),

    Mam nadzieję że to nie przyczyna poniżania przez sędziny mężczyzn
    w sądach rodzinnych

    > potem pokazujcie, że potraficie się lepiej zajmować dziećmi, że
    > są one bardziej z wami związane i występujcie o alimenty. Tylko najpierw
    > konieczny jest ten punkt o mężczyznach-sędziach w sądach rodzinnych....

    Sfeminizowane sądy rodzinne miały na celu pewnie wprowadzić ciepło-rodzinny
    wymiar wyroku.
    I jak to mamy w przykładzie facet zgnije w rynsztoku lub za kratami
    Parę miesięcy na bezrobociu i kilka tysięcy jest krewny FA
    już się nie podniesie.

    > Może. Ale na pewno mamy sytuację, gdzie facet nie zatroszczył się o własny
    > tyłek. Przepraszam, ale nie wyobrażam sobie sytuacji, w której nie mam
    > kompletnie dochodu, ktoś wymaga ode mnie płacenia 1000 zł miesięcznie i ja
    > się na to godzę, nie podejmując żadnych kroków, aby temu przeciwdziałać
    > (mając świadomośc, że może się to dla mnie skończyć pobytem w "państwowym
    > sanatorium"). Możliwe, że źle go oceniam i że jego apelacja została
    > odrzucona, ale wtedy ja zrobiłabym raban na pół Polski (jeśli byłabym
    > przekonana, że dzieje mi się krzywda) - a nie słyszałam o czymś takim.

    Cieszę się że tu się zgadzamy, to jest krzywda

    > O! Czyli moja teoria, że w tym miejscu nie ma pracy dla facetów, ale jest
    > dla kobiet z czwórką dzieci okazała się słuszna?! Jestem zaskoczona ;-)
    <ciach>

    ???????????????????
    Life is brutal.
    Takie czasy że dwoje ludzi musi pracować
    I jest tak bardzo często.
    Era dzieci chodzących z kluczem na szyi.
    Dlaczego nie w tym wypadku? i w wielu innych.

    > Dlaczego spodziewasz się, ze pochylę się z troską nad tym biedakiem, który
    > nie może płacić alimentów, bo nie ma pracy, kiedy Ty sam sprawiasz wrażenie,
    > że traktujesz tę kobietę jak naciągaczkę, która mogłaby pracować, ale tego
    > nie robi. Bezrobocie dotyka obie płcie, tylko tak się składa, że częściej -
    > kobiety, szczególnie te, które mają dzieci.

    Bezrobocie dotyka obie płcie a alimenty tylko jedną
    Pozdrawiam

    ps.
    Na samym początku chodziło mi wyłącznie o to, że alimenty 4x250
    są dla tego gościa *wyniszczające* został pogrzebany żywcem.

    Co do równouprawnienia ja sam bedę za dopiero w momencie kiedy 50%
    pracowników zatrudnionych jako szambonurki będzie kobietami!
    Wtedy się należy