    From: "Alek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mała wspólnota = duże problemy
    Date: Sat, 20 Sep 2003 11:40:48 +0200

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    news:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921015A7A6F@jplwan
    t003.jasien.net...
    > wydaje się, że jego sposób podłącznia do komina może nie być
    > zgodny z przepisami, np pożarowymi i z tej strony nalezy to
    > rozpocząć.

    Jeśli jest to wadliwe od strony technicznej to on to poprawi a ja dalej bedę
    w punkcie wyjścia.

    > ty wykonując remont lub przebudowę musisz dosotosowac się do
    > aktualnych przepisów i musisz mieć komin ale nie masz żadnego
    > roszczenia do sąsiada o to że zabrał :twój" kanał.

    Ale on ma możliwość podłączyć się do innego kanału, a ja takiej możliwości
    nie mam.

    > generalnie i tak na pewno musisz posiadac projekt budowlany a więc
    > poproś o pomoc projektanta - wzkaże ci sposób załatwienia sprawy,
    > [..]
    > w ostateczności musisz
    > liczyć się z koniecznościa budowy własnego kanału i to zapewne nie
    jednego,
    > na szczęście emoga być to kanały zewnętrzne, ale najlepiej wtedy tobić je
    > rur izolowanych, no ale to juz w gestii projektanta,

    Poprosiłem kominiarza o opinię kominiarską. Stwierdził, że w lokalu brak
    możliwości (dwa przewody kominowe w ścianie mieszkania i oba zajęte).
    Istnieje możliwość budowy komina wewnątrz (na klatce schodowej) lub na
    zewnątrz budynku, ale jest to znaczny koszt a przede wzystkim na tę budowę i
    tak potrzebowałbym zgody WSZYSTKICH lokatorów. Oczywiście pies ogrodnika
    zgody nie udzieli.

    > powodzenia,
    > JarekM

    Dzięki za rady. Obawiam się jednak, że bez wkroczenia na drogę prawną się
    nie obędzie więc proszę jeszcze o głos prawników.
    Alek