  • 1. Data: 2010-07-16 20:56:55
    Temat: Mała szkodliwość społeczna?
    Od: "Okoń" <s...@n...pl>

    Kupiłem na Allegro (forma sprzedaży kup teraz) część motocyklową w cenie 20
    zł plus przesyłka 15 zł. Pieniądze przesłałem na konto sprzedającego (mam
    potwierdzenie wpłaty na poczcie). Sprzedający po kolejnym telefonie obiecuje
    wysyłkę lecz tego nie robi.

    Słyszałem, że tak niska kwota stanowi małą szkodliwość społeczną i nic z tym
    nie mogę zrobić. Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam.

    Andrzej

  • 2. Data: 2010-07-16 22:13:08
    Temat: Re: Mała szkodliwość społeczna?
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Okoń pisze:
> [...]
    > wysyłkę lecz tego nie robi.
    >
    > Słyszałem, że tak niska kwota stanowi małą szkodliwość społeczną i nic z tym

    Moim laickim zdaniem w ogóle nie może tu być mowy o "szkodliwości
    społecznej". Może być natomiast o oszustwie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 3. Data: 2010-07-16 22:15:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:

    > Moim laickim zdaniem w ogóle nie może tu być mowy o "szkodliwości
    > społecznej". Może być natomiast o oszustwie.

    Powie, że zapomniał wysłać, bo mu dziecko płakało i nici z oszustwa.
    Na oszustwo trzeba mieć dowód, że wystawił aukcję z zamiarem
    niewysłania. A jeśli tę część motocyklową ma fizycznie w domu, to z
    oskarżenia nici.

    -- 1
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-07-16 22:33:44
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 17 Jul 2010 00:15:24 +0200, Liwiusz napisał(a):

    >trzeba mieć dowód, że wystawił aukcję z zamiarem
    > niewysłania. A jeśli tę część motocyklową ma fizycznie w domu, to z
    > oskarżenia nici.

    Wystarczy, że będzie musiał się tłumaczyć

    --
    marcin

  • 5. Data: 2010-07-16 23:32:14
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Słyszałem, że tak niska kwota stanowi małą szkodliwość społeczną i nic z tym
    > nie mogę zrobić. Proszę o odpowiedź.

    http://allegro.pl/country_pages/1/0/education/pok/in
    dex.php
    tu patrzyles?

  • 6. Data: 2010-07-17 06:28:58
    Od: "Okoń" <s...@n...pl>

[...]

    Chyba nie może powiedzieć, że zapomniał skoro w mailu poinformował mnie, że
    wysłał. W rozmowach telefonicznych zaś obiecuje, że wysłał lub,że wysyła
    jutro.
    Mam ten mail na dysku. Jest to odpowiedź na moje pytanie kiedy zamierza
    wysłać mi tą część.
    Pozdrawiam!
    Andrzej

  • 7. Data: 2010-07-17 06:30:40
    Od: "Okoń" <s...@n...pl>

    Użytkownik "prg" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > http://allegro.pl/country_pages/1/0/education/pok/in
    dex.php
    > tu patrzyles?

    Dzięki za link. Będę próbował załatwiać sprawę przez Allegro.
    Pozdrawiam!
    Andrzej

  • 8. Data: 2010-07-17 07:15:53
    Od: Młotkowy <n...@o...pl>

    Okoń pisze:
> [...]
    dex.php

    > Dzięki za link. Będę próbował załatwiać sprawę przez Allegro.

    Oj, naiwny, naiwny, naiwny...
    jak dziecko we mgle.
    (taka piosenka była)

    Allegro nic Ci nie załatwi.
    Allegro żyje z prowizji wpłacanych przez sprzedających i z
    przetrzymywania ich kasy na swoim koncie PzA.
    Allegro nie zrobi krzywdy żadnemu sprzedającemu.

    Niech Ci sprzedawca przyśle foto/skan dowodu nadania.
    Zagroź mu, że w razie braku kierujesz na policję zgłoszenie oszustwa.
    Nie wiem jakie są kwoty wartości granicznych. Kiedyś mnie złodzieje kont
    przekręcili na 43zł. Zgłosiłem. (2 godziny w plecy na komisariacie). W
    sumie naskubali na 40k. Po 1.5 roku - 2 i 4 lata bez zawiasów i
    publikacja danych (panowie Podwika i Słodowik, Elbląg).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 9. Data: 2010-07-17 14:35:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Młotkowy" <n...@o...pl> napisał

    > Niech Ci sprzedawca przyśle foto/skan dowodu nadania.

    Dobry pomysł. W przypadku gdyby okazało się że ten kwit sfałszował to
    pogorszy jego sytuację.

    > Zagroź mu, że w razie braku kierujesz na policję zgłoszenie
    > oszustwa.
    > Nie wiem jakie są kwoty wartości granicznych.

    Przy oszustwie nie ma żadnego minimum.