  • 1. Data: 2006-12-17 23:55:29
    Temat: Majątek wspólny małżonków
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    Dziś w czasie rozmowy ze znajomymi w pewnym momencie zeszliśmy na temat
    rozwodów i podziału majątku. Zaczęło się od żartu, bo żona męża
    powiedziała, że powinien być dla nie dobry, bo jak ona będzie chciała to go
    w skarpetkach puści. No i zaczęła się dyskusja. Wiem skądinąd, że w prawie
    istnieje taki termin jak majątek wspólny i tylko on (cokolwiek to znaczy)
    podlega podziałowi. Zawsze sądziłem, że majątek wspólny w dużym
    uproszczeniu to majątek wypracowany za czasów trwania małżeństwa i jeśli
    np. on przed ślubem miał samochód, a ona mieszkanie to te dwa dobra nie
    wliczają się do takowego i nie podlegają podziałowi. Inną kwestią sporną
    było to, że rozwód ponoć kosztuje jakieś niesamowite pieniądze... Jako, że
    spór jest teoretyczny i nie warto raczej w celu jego rozstrzygnięcia iść do
    prawnika postanowiliśmy, że zadam pytanie na grupie (w końcu tu z pewnością
    jest wielu ludzi, którzy znakomicie znają problematykę). Pytania brzmią:

    1. Co wchodzi w skład majątku wspólnego? Trzymając się ww. przykładu, czy
    samochód męża i mieszkanie żony nabyte przed ślubem również podlega
    podziałowi?

    2. Ile naprawdę kosztuje rozwód (nie licząc opłaty dla prawnika, bo ci biorą
    pewnie różnie)?

    Pozdrawiam i góry dziękuje za odpowiedź.
    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 2. Data: 2006-12-18 00:25:15
    Temat: Re: Majątek wspólny małżonków
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.12.2006 Tomasz Motyliński <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > np. on przed ślubem miał samochód, a ona mieszkanie to te dwa dobra nie
    > wliczają się do takowego i nie podlegają podziałowi. Inną kwestią sporną

    Dobrze sądziłeś.

    > 2. Ile naprawdę kosztuje rozwód (nie licząc opłaty dla prawnika, bo ci biorą
    > pewnie różnie)?

    Nie znam konkretnych kwot ale z całą pewnością nie są one astronomiczne.
    Zaryzykuję, że balansują gdzieś w okolicach 200-400zł lub mniej.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-12-18 00:25:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tomasz Motyliński" <m...@w...pl> wrote in message

    > 1. Co wchodzi w skład majątku wspólnego? Trzymając się ww. przykładu, czy
    > samochód męża i mieszkanie żony nabyte przed ślubem również podlega
    > podziałowi?

    Nie.

    > 2. Ile naprawdę kosztuje rozwód (nie licząc opłaty dla prawnika, bo ci
    > biorą
    > pewnie różnie)?

    Strzelam.
    600 zł wpis
    a potem to już w nieskończoność za adwokatów, którzy wzajemnie będą sobie
    utrudniać, że wyciągnąć jak najwięcej kasy.

  • 4. Data: 2006-12-18 00:51:53
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <b...@z...router>
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> m.in. napisał(a)::

    > Dobrze sądziłeś.
    Znaczy się wygrałem zakład :) Śmieszny bo śmieszny, ale butelka dobrej wódki
    piechotą nie chodzi, no i będzie okazja do kolejnego spotkania (przecież
    sam pił nie będę). :) Dziekuję za odpowieź. Tak na marginesie, jak się
    nazywa przeciwność majątku wspólnego? Majątek odrębny? Coś takiego też mi
    się obiło o uszy, ale nie wiem czy dobrze myślę.

  • 5. Data: 2006-12-18 01:26:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > nazywa przeciwność majątku wspólnego? Majątek odrębny? Coś takiego też mi
    > się obiło o uszy, ale nie wiem czy dobrze myślę.

    tak.
    majątek odrębny.
    jak chcesz wygrać kolejna butelkę, to załóż się z nimi czyje będzie
    mieszkanie podarowane lub otrzymane w spadku
    wspólne czy odrebne

    odp: rzeczy podarowane lub odziedziczone wchodzą do majatku odrebnego, nawet
    jeśli otrzymało sie je po ślubie.

  • 6. Data: 2006-12-18 01:39:08
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <em4qh6$p6q$1@news.interia.pl>
    witek <w...@g...pl.invalid> m.in. napisał(a)::

> [...]
    > mieszkanie podarowane lub otrzymane w spadku wspólne czy odrebne
    >
    > odp: rzeczy podarowane lub odziedziczone wchodzą do majatku odrebnego,

    Myślę, że temat raczej nie powróci już, aczkolwiek może kiedyś się przyda ta
    informacja. :) Dziękuję.

  • 7. Data: 2006-12-18 11:38:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:em4mvn$ka4$1@news.interia.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Nie.
    Samochód to nie problem.
    Ale byłej żonie może nie być łatwo wystawić byłego męża z mieszkania
    stanowiącego jej majątek odrębny na korzytarz jeśli nie ma on prawa do
    żadnego innego lokalu mieszkalnego.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-12-18 12:19:03
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <em5uil$nkc$1@news.dialog.net.pl>
    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> m.in. napisał(a)::

    > Samochód to nie problem.
    > Ale byłej żonie może nie być łatwo wystawić byłego męża z mieszkania
    > stanowiącego jej majątek odrębny na korzytarz jeśli nie ma on prawa do
    > żadnego innego lokalu mieszkalnego.

    Oj wchodzimy w zbyt duże szczegóły, bo to zwykła rozmowa była, a nie
    postępowanie rozwodowe. :)

  • 9. Data: 2006-12-18 16:17:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek napisał(a):
    > tak.
    > majątek odrębny.

    osobisty

> [...]
    > wspólne czy odrebne
    >
    > odp: rzeczy podarowane lub odziedziczone wchodzą do majatku odrebnego, nawet

    z wyjątkami (nie tylko dotyczącymi woli spadkodawcy czy darczyńcy)

    KG