    From: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Majątek odrębny i wspólny.
    Date: Thu, 18 May 2006 09:14:00 +0200

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e4h4la$n25$1@news.onet.pl...

    > No właśnie ;) Więc jak można podzielić majątek wspólny jeśli zaistnieje
    > rozdzielność? Umowa jakaś?

    umownie tyz..albo sadownie

    > Czy aby na pewno?

    tak... istotny jest moment powstania zobowiazania.. wtedy byla wspolnosc
    wiec odpowiedacie oboje. przepisy musza chronic wierzycieli... zbyt latwo
    byloby uwolnic sie od odpowiedzialnosci gdyby wystarczylo zrobic
    rozdzielnosc po powtaniu zobowiazania. to co napisales oczywiscie jest
    sluszne ale sprawa wyglada tak.. ze wierzyciel nadal moze skierowac
    egzekucje do majtku odrebnego dluznika i tego , ktory byl wspolny kiedys
    /oczywsicie uprasczamy sytuacje i nie wdjaemy sie we wczesniejsza
    odpowiedzialnosc ... czy byla zgoda czy nie, klauzula wykonalnosci itd itp/

    > Chodzi mi o to jak mają się prawa majątkowe do rozdzielności w
    > małżeństwie. Czy coś takiego jest traktowane jak majątek odrębny (w sensie
    > dochodzenia roszczeń)?

    jak jest rozdzielnosc to istnieja dwa odrebne majatki

    pozddrawiam