  • 11. Data: 2007-06-18 19:12:49
    Temat: Re: Lokal na wesele - wycofanie sie z umowy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > No i jeszcze mamy pewne doświadczenie. Spotkałeś się z przypadkiem,
    > by ta wpłata miała charakter zaliczki?

    W sprawie wynajmu sali nie mam rozeznania, ale np. znam sklep
    w którym klient zamawiający coś co trzeba sprowadzić specjalnie
    dla niego wpłaca właśnie zaliczkę i raz na jakiś czas zdarza się,
    że klient się wycofuje i zaliczka jest mu (dla świętego spokoju)
    zwracana.

    > Jaki by to miało mieć sens?

    W przypadku opisanym przeze mnie - powiedzmy że psychologiczny.
    Klient jest ze sklepem związany nie tylko przez pisemne zamówienie
    ale i przez jakieś pieniądze których raczej nie oleje i zamówiony
    towar wykupi.

  • 12. Data: 2007-06-19 07:25:09
    Od: s...@g...com

    On 18 Cze, 21:12, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > Klient jest ze sklepem związany nie tylko przez pisemne zamówienie
    > ale i przez jakieś pieniądze których raczej nie oleje i zamówiony

    Czyli praktycznie rzecz biorąc zachowanie właściciela lokalu to było
    oszustwo. Przecież te 200 zł nijak miało się do całkowitych kosztów.
    Tak więc był to element, który miał mnie zatrzymać przy tym lokalu.
    Natomiast właściciel postąpił niegodnie i wypowiedział umowę. On nie
    był w żaden sposób związany ze mną.
    Coraz bardziej jestem przekonany o jego oszustwie i pogwałceniu zasad
    uczciwości kupieckiej i zasad współżycia społecznego.
    Pytanie dodatkowe: właścicieli lokalu jest 3 (spółka cywilna). Mogę
    wybrać sobie jednego w pozwie? Czy muszę trzech. Coś mi świta ze
    studiów, że mogę sobie wybrać dowolnego.

  • 13. Data: 2007-06-19 12:58:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 00:25:09 -0700, sebanews napisał(a):

    > Czyli praktycznie rzecz biorąc zachowanie właściciela lokalu to było
    > oszustwo. Przecież te 200 zł nijak miało się do całkowitych kosztów.

    I to ma byc oszustwo?

    > Tak
    > więc był to element, który miał mnie zatrzymać przy tym lokalu.
    > Natomiast właściciel postąpił niegodnie i wypowiedział umowę. On nie był
    > w żaden sposób związany ze mną.

    Byl zwiazany. Umowa, ktora ci wlasnie wypowiedzial.

    Wg. mnie mozesz dowolnego.

    p. m.

  • 14. Data: 2007-06-19 13:15:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał

    > Czyli praktycznie rzecz biorąc zachowanie właściciela lokalu
    > to było oszustwo.

    Nie wiem jak do tego doszedłeś.

    > Przecież te 200 zł nijak miało się do całkowitych kosztów.

    Toteż nie była to pełna zapłata lecz zaliczka (lub zadatek).

    > Tak więc był to element, który miał mnie zatrzymać przy tym lokalu.

    No, i co z tego?

    > Natomiast właściciel postąpił niegodnie i wypowiedział umowę.

    Większość umów można wypowiedzieć.

    > Pytanie dodatkowe: właścicieli lokalu jest 3 (spółka cywilna).
    > Mogę wybrać sobie jednego w pozwie? Czy muszę trzech. Coś mi świta
    > ze studiów, że mogę sobie wybrać dowolnego.

    A kto był stroną umowy? Jeśli spółka to ja bym pozwał wszystkich
    trzech, solidarnie. Jeśli po wyroku miałbyś trzech _solidarnych_
    dłużników to wtedy możesz sobie wybierać którego będziesz skubał.

    Ale tak w ogóle to radziłbym: daj sobie siana. Możesz wtopić dalsze
    pieniądze i mieć jeszcze sporo dodatkowych nerwów. Do wygrania nic.

  • 15. Data: 2007-06-19 18:07:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...
    wrote:

    > Pytanie dodatkowe: właścicieli lokalu jest 3 (spółka cywilna). Mogę
    > wybrać sobie jednego w pozwie? Czy muszę trzech. Coś mi świta ze
    > studiów, że mogę sobie wybrać dowolnego.

    Możesz wybrać dowolnego. Ale pozwij wszystkich, bo to jedne koszty. Potem
    możesz dochodzić roszczeń na dowolnym.

  • 16. Data: 2007-06-20 08:26:55
    Od: l...@i...eu

    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Należy Ci się na pewno podwójna zaliczka do zwrotu. Większa kwota tylko o
    > ile potrafisz udokumentować straty.

    Nie wprowadzaj gościa w bład. Jaka podwójna zaliczka? Popieprzyło ci się chyba
    z zadatkiem.

  • 17. Data: 2007-06-20 22:01:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Nie wprowadzaj gościa w błąd. Jaka podwójna zaliczka? Popieprzyło ci się
    > chyba
    > z zadatkiem.

    O tym, czy pieniądze są zadatkiem, czy zaliczką nie decyduje to, jak je
    strony stosunku prawnego nazwały, ale to, jaki charakter ma zawarta przez
    strony umowa. Ta "zaliczka" o której pisze pytający ma charakter zadatku i
    stosuje się do niej przepisy o zadatku, niezależnie od tego, jak ją nazywa
    pytający.