    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Dec 2013 11:09:23 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Listy z poleceniem zap?aty za udost?pnianie film?w
    <528b1a14$0$2182$65785112@news.neostrada.pl> <l6f8tv$eq7$1@dont-email.me>
    <l6gddm$8ls$1@node2.news.atman.pl>
    <528bd3c8$0$2291$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7fvh8$4r7$1@news.dialog.net.pl>

    On Sun, 1 Dec 2013, the_foe wrote:

    > IMO specjalista powinien dojsc ze jest przestrzen do której nie ma dostępu.

    No to tu leży nieporozumienie.
    Takiej przestrzeni NIE MA!

    > Dobra byłaby opcja gdby po podaniu hasła na "odczepcie sie" nastepowało
    > zwolnienie zakodowanych na amaen sektorów, tak ze to miejsce byłoby dostepne
    > dla systemu plików (tym samym dane wystawione byłyby na utrate)

    Ale jeśli zamapujesz filesystem 1 (ten "zewnętrzny"), to one
    (te dane z wewnętrznego obrazu partycji) *są* narażone na utratę!
    Oczywiscie, zostawienie pustego miejsca na początku "pustej przestrzeni"
    zmniejsza drastycznie ryzyko nadpisania przy jakichś drobnych zapisach,
    niewielkich w porównaniu z zostawionym "zapasem".
    Ale "wewnętrzne" dane nie mają ochrony i na tym polega pic :)

    pzdr, Gotfryd