  • 1. Data: 2012-07-16 22:58:12
    Temat: List polecony odmowa przyjęcia
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Własnie kilka dni temu słyszałem w urzędzie pocztowym klienta, który żądał
    od naczelnika regulaminu usługi "Polecony do skrzynki".
    Klient złożył dyspozycję doręczania poleconych do skrzynki i przyszedł do
    niego list polecony, którego chciał odmówić przyjęcia.

    Szczegółów nie znam, ale rzeczywiście ta usługa nie daje możliwości nie
    przyjęcia listu poleconego. Wszystkie listy do skrzynki, słyszałem że
    klient zaproponował wycofywanie zgody i znowu zawieranie, ale nigdy nie wie
    kiedy przyjdzie ten niechciany list polecony.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Horyniec_Zdroj/

  • 2. Data: 2012-07-16 23:07:05
    Temat: Re: List polecony odmowa przyjęcia
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-07-16 22:58, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > klient zaproponował wycofywanie zgody i znowu zawieranie, ale nigdy nie wie
    > kiedy przyjdzie ten niechciany list polecony.

    Klient kretyn. Odmowa przyjęcia poleconego. Też coś.

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 3. Data: 2012-07-16 23:16:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 23:07:05 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > Klient kretyn. Odmowa przyjęcia poleconego. Też coś.

    Teoretycznie opcja jest taka, że wyjmuje ze skrzynki swojej, skreśla swój
    adres, pisze: "zwrot do nadawcy" i wrzuca do skrzynki.
    Poczta wyjęte ze skrzynki listy z naklejoną "R" ma obowiązek traktować jak
    polecone i teoretycznie zwróci do nadawcy jako polecony.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/Kielce/index.php

  • 4. Data: 2012-07-17 00:04:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-16 23:16, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > Poczta wyjęte ze skrzynki listy z naklejoną "R" ma obowiązek traktować jak
    > polecone i teoretycznie zwróci do nadawcy jako polecony.

    Teoretycznie i praktycznie, to opcja jest taka, że zgodnie z dyspozycją
    klienta list został już doręczony poprzez wrzucenie do skrzynki adresata
    i pocztę guzik obchodzi co dalej adresat z nim zrobi.

    Równie dobrze mógł odebrać list w sposób standardowy a potem pieniaczyć,
    że nie chce przyjąć.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-07-17 00:29:31
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 00:04, Liwiusz pisze:

> [...]
    > i pocztę guzik obchodzi co dalej adresat z nim zrobi.
    >
    > Równie dobrze mógł odebrać list w sposób standardowy a potem pieniaczyć,

    Ja przede wszystkim nie rozumiem ludzi, którzy sami robią sobie krzywdę.

  • 6. Data: 2012-07-17 06:10:22
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

> [...]
    > klient zaproponował wycofywanie zgody i znowu zawieranie, ale nigdy nie wie
    > kiedy przyjdzie ten niechciany list polecony.

    Korzystanie z takiej usługi, to proszenie się o kłopoty. Np. nie
    zareklamujesz towaru nieotrzymanego ze sprzedaży wysyłkowej, bo
    podpisując powyższy cyrograf oświadczasz, że poczta ma traktować
    wszystkie listy polecone jako doręczone. Tylko idiota po czymś takim
    kłopotałby się jeszcze doręczaniem. ;)

    Po drugie (i tu moje pytanie) - czy są jeszcze wyjątki od zasady
    "dwukrotnie awizowany list polecony uważa się za doręczony" (czy inaczej
    sformułowane)?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 7. Data: 2012-07-17 08:25:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2012 23:07, Roman Rumpel pisze:

    > Klient kretyn. Odmowa przyjęcia poleconego. Też coś.

    Co, ty byś przyjmował takie, które przychodziłyby do ciebie na jakichś
    nieznanych tobie ludzi, albo na kogoś, kto się dawno wyprowadził?

  • 8. Data: 2012-07-17 08:26:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2012 06:10, SQLwiel pisze:

    > Po drugie (i tu moje pytanie) - czy są jeszcze wyjątki od zasady
    > "dwukrotnie awizowany list polecony uważa się za doręczony" (czy inaczej
    > sformułowane)?

    Nie "dwukrotnie awizowany", tylko jeśli wróci do nadawcy niepodjęty w
    terminie (czyli tydzień czy dwa dni od drugiego awiza).

  • 9. Data: 2012-07-17 08:27:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2012 22:58, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > klient zaproponował wycofywanie zgody i znowu zawieranie, ale nigdy nie wie
    > kiedy przyjdzie ten niechciany list polecony.

    To po cholerę w ogóle brał tę idiotyczną usługę?

  • 10. Data: 2012-07-17 08:58:08
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-07-17 08:27, Andrzej Lawa pisze:

    > To po cholerę w ogóle brał tę idiotyczną usługę?

    Bo Poczta go zbałamuciła.
    Już parę razy, gdy zżymałem się pod okienkiem, bo panienka nie mogła
    znaleźć listu, albo twierdziłem, że na 100% byłem w domu, a listonosz
    nie dzwonił - to panienka z okienka proponowała podpisanie ww. Mają taki
    prikaz.

    Tylko, że wtedy PP, logicznie rzecz biorąc, powinna zwracać nadawcy
    koszt "polecenia". ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.