    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja programu - czy to zgodne z prawem?
    Date: Tue, 22 Nov 2005 14:47:11 +0100

    news:slrndo66ne.r1k.januszek@lexx.eu.org...

    > A dlaczego miałyby nie być?

    Widzisz... twórcy oprogramowania mają swego rodzaj rozdwojenie jaźni. Z
    jednej strony chcieli by, aby ich produkt miał taką samą ochronę jak inne
    dobra materialne - książka, samochód, etc.
    Natomiast z drugiej strony są bardzo pazerni w ograniczeniu użytkowania
    tych dóbr.

    Czy kupił byś samochód, którego licencja przewiduje, że.:

    - możesz jeździć nim tylko w obrębie granic miasta Warszawy (ograniczenia
    licencji OEM)
    - nie możesz nim wozić żadnych osób
    - nie możesz pożyczyć go nikomu

    Czaisz?

    O ile nie budzą wątpliwości zapisy o zakazie kopiowania, powielania,
    instalowania na wielu komputerach. To przecież ograniczenia w stylu,
    możliwości użytkowania tylko na tym komputerze z którym zostały zakupione,
    zakaz użytkowania w zastosowaniach komercyjnych, są zwyczajnie śmieszne.
    Kupiłem egzemplarz programu?... kupiłem. Więc twórcę/wydawce powinno
    gówno interesować co z nim zrobię, do czasu aż nie zacznę go zwielokratniać.