    From: Johnson <J...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Licencja" na używanie pewnego przedmiotu
    Date: Sun, 09 Jan 2005 21:42:40 +0100
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z punktu widzenia przepisów karnych możesz zrobić dowolny użytek. Z punktu
    > widzenia przepisów cywilnych, jeśli kupiłeś taniej pod pewnymi warunkami, to
    > ewentualnie mogą mieć roszczenie o dopłatę, jeśli warunki te złamiesz. Jest
    > to moje zdanie, bo spotkałem się z odmiennymi poglądami. Ale z kolei nie
    > słyszałem, by jakikolwiek przedstawiciel właściciela praw autorskich złożył
    > wniosek o ściganie użytkownika tylko z tego powodu, że ten nie posiada
    > jakiejś tam nalepki - o wygraniu takiej sprawy nie wspominając.

    A nie będzie to co najmniej przestępstwo z art. 119 prawa autorskiego?

    Art. 119. Kto uniemożliwia lub utrudnia wykonywanie prawa do kontroli korzystania z
    utworu,
    artystycznego wykonania, fonogramu lub wideogramu albo odmawia udzielenia informacji
    przewidzianych
    w art. 47,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    A gdy wbrew licencji będziesz korzystał z programu do prowadzenia działalności
    gospodarczej - art.
    115 ust. 3 prawa autorskiego:

    115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa
    całości lub części
    cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub pseudonimu
    twórcy cudzy
    utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie albo
    publicznie
    zniekształca taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.
    3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż określony w ust. 1
    lub 2 narusza
    cudze prawa autorskie lub prawa pokrewne określone w art. 16, art. 17, art. 18, art.
    19 ust. 1 lub
    2, art. 20 ust. 1-4, art. 40 ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 4 i art. 97,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Tak mi sie wydaje.

    --
    :) Johnson