  • 1. Data: 2009-06-07 19:31:39
    Temat: Re: Licencja a UOKIK
    Od: m...@o...pl

    > Jesli dostałeś z sądu postanowienie, to było to,
    > jak rozumiem udzielenie zabezpieczenia tymczasowego.

    Zgadza się.

    > Wnioskujący o zabezpieczenie ma teraz dwa tygodnie na złożenie pozwu,
    > czyli mniej więcej trzy, cztery tygodnie po postanowieniu powinieneś
    > otrzymać odpis pozwu.

    Czy coś może przedłużyć ten okres? Ponieważ...

    > Możesz, ale nie musisz. I tak przyjdzie do Ciebie pozew. Ale oczywiście
    > możesz iść do sekretariatu i się dowiedzieć

    ...dzisiaj mija już 1,5 miesiąca od wydania postanowienia.
    Pozwu jak nie było tak nie ma. :|

    UC z kolei twierdzi, że nie może wydać towaru. Nic nie może zrobić,
    choć wnioskowałem także o odesłanie sprzętu do producenta - tego mi
    sąd nie zabronił.

    > Tzn Ty szukałeś biegłych? Bez sensu. Opinia pozasądowa nic dla sądu nie
    > znaczy. Sąd powoła biegłego w procesie. (jak nie powoła to nic nie
    > zostanie udowodnione)

    Tak, chciałem to oszacować na własną rękę. Wszak nie jestem producentem, nie
    posiadam odpowiedniej wiedzy (nawet trudno jest mi skorelować ów patent z
    urządzeniem czy też z technologią - zwyczajnie się na tym nie znam), a szczerze
    chciałem wiedzieć na czym stoję. Ale za takie pieniądze...

  • 2. Data: 2009-06-07 19:44:43
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    m...@o...pl pisze:

    > Zgadza się.

    > Czy coś może przedłużyć ten okres? Ponieważ...

    Nie, jest to maksymalny termin ustawowy.

    > ....dzisiaj mija już 1,5 miesiąca od wydania postanowienia.
    > Pozwu jak nie było tak nie ma. :|

    Poczta? Opoźnienie w pracy sekretariatu, albo jednak nie zdecydowali się
    wnieść pozwu - idź jednak do sekretariatu i sprawdź. Jak nie zzłozyli
    pozwu w terminie, to zabezpieczenie upada i wtedy..

    > UC z kolei twierdzi, że nie może wydać towaru.

    Występujesz od sądu na podstawie Art. 754[1]. § 3. o wydanie
    postanowienie stwierdzającego upadek zabezpieczenia. Z odpisem
    postanowienia idziesz od UC i tam Ci ślicznie zwalniają towar

    Nic nie może zrobić,
    > choć wnioskowałem także o odesłanie sprzętu do producenta - tego mi
    > sąd nie zabronił.

    BOnie musiał - UC ma zatrzymać, a nie gdziekolwiek wysyłać.

> [...]
    > urządzeniem czy też z technologią - zwyczajnie się na tym nie znam), a szczerze
    > chciałem wiedzieć na czym stoję. Ale za takie pieniądze...

    Nic i tak byś nie uzyskał, w sensie pewności na czym stoisz, bo biegły
    powołany przez sąd mógłby napisać dokładnie odwrotnie i to jego zdanie
    sie będzie liczyło.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-06-07 19:59:14
    Od: m...@o...pl

    > Poczta? Opoźnienie w pracy sekretariatu, albo jednak nie zdecydowali się
    > wnieść pozwu - idź jednak do sekretariatu i sprawdź. Jak nie zzłozyli
    > pozwu w terminie, to zabezpieczenie upada i wtedy..

    Dzwoniłem do sądu (sekretariat), tam powiedziano mi,
    że "widocznie sędzia nie miał czasu się tym zająć". :|

    > Występujesz od sądu na podstawie Art. 754[1]. § 3. o wydanie
    > postanowienie stwierdzającego upadek zabezpieczenia. Z odpisem
    > postanowienia idziesz od UC i tam Ci ślicznie zwalniają towar

    Ale po dopuszczeniu towaru do obrotu Patpol będzie mógł mi się dobrać do d...?
    Jeśli tak, to ja nie chcę tego sprzętu. Zresztą i tak rezygnuję już z
    importowania towaru, bo to szkoda nerwów. Mam inne główne źródło utrzymania, to
    była "zabawa"... miałem trochę wolnego czasu, trochę kasy i chciałem to jakoś
    wykorzystać... no i "wykorzystałem" jak widać. :|

    > Nic i tak byś nie uzyskał, w sensie pewności na czym stoisz, bo biegły
    > powołany przez sąd mógłby napisać dokładnie odwrotnie i to jego zdanie
    > sie będzie liczyło.

    Ale to był "rzecznik sądowy" ponoć... więc podobno ta jego opinia mogłaby być
    wzięta pod uwagę przez sąd. Gdyby to kosztowało 1000 zł, to nawet bym się nie
    zastanawiał. Ale 7 tysięcy to za dużo. Nie stać mnie.

  • 4. Data: 2009-06-07 21:29:18
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    m...@o...pl pisze:

    > Dzwoniłem do sądu (sekretariat), tam powiedziano mi,
    > że "widocznie sędzia nie miał czasu się tym zająć". :|

    To znaczy, ze pozew złożyli tylko sędzia się nim jeszcze nie zajął? Noto
    faktycznie czekasz. A swoją szosą zażalenie na zabezpieczenie składałeś?

    > Ale po dopuszczeniu towaru do obrotu Patpol będzie mógł mi się dobrać do d...?

    To zależy. Jeśli mają rację to tak. Tak czy inaczej za 150 szt wielkiej
    krzywdy Ci nie zrobią ale zarobek + Koszty diabli wezmą.

    > Ale to był "rzecznik sądowy" ponoć...

    biegły sądowy

    > więc podobno ta jego opinia mogłaby być
    > wzięta pod uwagę przez sąd.

    Mogłaby być, gdyby został powołany przez sąd. Jeśli to jest opinia
    pozasądowa, to jest to tylko sugestia dla sądu i tego drugiego biegłego
    (tego, co go sąd powoła).

  • 5. Data: 2009-06-08 08:03:41
    Od: "Mic" <m...@o...pl>

    > To znaczy, ze pozew złożyli tylko sędzia się nim
    > jeszcze nie zajął? Noto faktycznie czekasz.

    Sędzia nie ma jakiegoś ustawowego czasu na rozpatrzenie?
    Trochę "gupio" tak czekać, bo można czekać do usranej śmierci.

    > A swoją szosą zażalenie na zabezpieczenie składałeś?

    Nie, "adwokat" odradził. Drugi też. Tzn. stwierdzili, że zażalenie nic nie da.
    Ale od początku jak szukałem człowieka który by się tym dla mnie zajął, miałem
    spore problemy. Znaczy więcej dopowiedziałem sam, niż pomogli mi prawnicy. Jeden
    po przeczytaniu postanowienia to stwierdził prawie, że najlepiej to jak wezmę
    sznur i się powieszę, bo sprawa jest już przegrana. Jak mu wykazałem, że źle
    zinterpretował postanowienie sądu (Philips/Patpol wykazał tylko, że jest
    właścicielem patentu na który się powołuje - i to zaznaczył sąd - a nie że
    urządzenia łamią patent) to przestał się odzywać. Więc, najgrzeczniej jak tylko
    potrafię, mu podziękowałem, bo takiej pomocy to ja nie szukam.

    > To zależy. Jeśli mają rację to tak. Tak czy inaczej za 150 szt wielkiej
    > krzywdy Ci nie zrobią ale zarobek + Koszty diabli wezmą.

    Nie jest przypadkiem tak, że po dopuszczeniu towaru do obrotu uznaje się go "w
    pełni uprawnionym do obrotu" tzn. nie budzi on zastrzeżeń, itd.? Ponadto,
    urządzeń było 50 a nie 150. Z czego tylko 15 tych, które zamawiałem. Chińczyk
    pomylił zamówienia - UC został powiadomiony (otrzymali pismo od Chińczyka),
    byłem nawet na 100% rewizji aby to potwierdzić.

    PS jeśli pozwolisz, zgłoszę się do Ciebie na priv w tej sprawie (może zaraz po
    tym jak otrzymam pozew?). Bezinteresownie sporo informacji mi udzieliłeś, za co
    dziękuję w tym momencie.

    PPS nadal uważasz, że powiadamianie "jakichś" organów o tej sprawie to przesada?

  • 6. Data: 2009-06-08 08:16:11
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Mic pisze:

    > Sędzia nie ma jakiegoś ustawowego czasu na rozpatrzenie?

    Nie, sądy, jeśli już maja zakreślone jakieś terminy, to sa to terminy
    wyłącznie instruktażowe.

    > Trochę "gupio" tak czekać, bo można czekać do usranej śmierci.

    Tyle to nie, bo można skarżyć przewlekłość postępowania, ale miesiąc,
    dwa, to norma niekiedy

    > Nie, "adwokat" odradził. Drugi też. Tzn. stwierdzili, że zażalenie nic nie da.

    Często jest tak, ze nie daje, czasem jednak daje.

    > Nie jest przypadkiem tak, że po dopuszczeniu towaru do obrotu uznaje się go "w
    > pełni uprawnionym do obrotu" tzn. nie budzi on zastrzeżeń, itd.?

    Nie, tak jest tylko wtedy, gdy wprowadzenie do obrotu nastąpiło za zgodą
    uprawnionego. Tu tej zgody oczywiście nie masz ( przy założeniu, ze
    istnieje jakiś rzeczywiście uprawniony)

> [...]
    > pomylił zamówienia - UC został powiadomiony (otrzymali pismo od Chińczyka),
    > byłem nawet na 100% rewizji aby to potwierdzić.

    Co niestety nie zmienia meritum, a jedynie zmniejsza wymiar finansowy

    > PS jeśli pozwolisz, zgłoszę się do Ciebie na priv w tej sprawie (może zaraz po
    > tym jak otrzymam pozew?).

    Bardzo proszę.

    > PPS nadal uważasz, że powiadamianie "jakichś" organów o tej sprawie to przesada?

    Takie mam przekonanie. jak to pisał Sienkiewicz "szkoda howoryty".