  • 11. Data: 2008-10-31 14:00:44
    Temat: Re: "Lewy" przegląd techniczny samochodu
    Od: "Przemek M" <p...@a...com.pl>

    Użytkownik "pierwiosnek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gef0v7$g92$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Tak, tak, kupująca zrezygnowała z zakupu, ale mnie ciekawi jaka jest
    > rzeczywista odpowiedzialność stacji, która wystawia papierek o
    > dopuszczalnym stanie pojazdu, podczas gdy nie jest to prawda?
    > Pozdrawiam,
    >
    > pierwiosnek

    Zastanawiam sie czy taki sprzedajacy / diagnosta moze stwierdzic iz w dniu
    przegladu auto mialo sprawne hamulce i byly one poprawnie diagnozowane, lecz
    np dzien pozniej sie szkodzily (zapowietrzyly czy chocby cosik takiego? )

  • 12. Data: 2008-10-31 15:25:58
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek M" <p...@a...com.pl> napisał w
    wiadomości news:gef35j$r2c$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "pierwiosnek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > przegladu auto mialo sprawne hamulce i byly one poprawnie diagnozowane,
    > lecz np dzien pozniej sie szkodzily (zapowietrzyly czy chocby cosik

    W konstrukcjach dawnych samochodów było to możliwe. Dawno temu sprawdzałem u
    diagnosty swojego 126p - hamulce były bez zarzutu, a kilka dni później
    puściła pierścieniowa zawleczka sprężyny szczęki hamulcowej prawego
    przedniego koła (na szczęście przy małej prędkości), szczęka spadła z
    trzpienia, rozerwała tarczę mocowania hamulców i całkowicie zablokowała
    koło.
    I co tu winny diagnosta?
    WSm

  • 13. Data: 2008-10-31 16:44:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2008, Olgierd wrote:

    > Zapewne można rozważyć odpowiedzialność karną -- poświadczenie nieprawdy.

    Przez kogo?
    Nie pamiętam autora, niedawno czytałem opisy działania w Afryce
    (pod koniec zeszłego wieku) firm, ktore odpicowywały samochód
    "na przegląd" tylko po to, żeby po przeglądze wymontować
    ponownie założone części (i z powrotem wstawić złom) :]
    Być może w .pl przemysłowo nikt tak nie robi, ale amatorskiej
    działalności pt. "sprzęgło od szwagra, hamulec od brata
    i przegląd zaliczony" bym nie wykluczał.
    Niby jakie są dowody że stacja widziała samochód W TAKIM STANIE?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-10-31 20:26:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 31 Oct 2008 17:44:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przez kogo?
    (...)
    > Niby jakie są dowody że stacja widziała samochód W TAKIM STANIE?

    Nie wiem czy widziała, wiem jednak, że zdarzają się przeglądy "zaoczne".
    Myślę, że nietrudno byłoby ustalić w jakim stanie auto było na
    przeglądzie -- i czy w ogóle tam było.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2008-11-03 21:26:10

    Użytkownik "pierwiosnek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > znajoma chciała kupić samochód używany, dość stary. Ponieważ w hamulce są
    > w niewłaściwym stanie: czy może on pozwać stację? Z jakimi szansami na
    > odszkodowanie?

    Przecież taki rzęch mógł być kilka dni wcześniej sprawny i się zwyczajnie
    zepsuć. Nigdy nie mieliście rzęcha, który psuje się znienacka?
    Równie dobrze sprzedawca mógł rżnąć głupa.

    Teraz jest okazja dać zarobić prawnikom.
    Skasują dolę, szkodliwość społeczna znikoma:-(