  • Data: 2007-01-14 23:31:04
    Temat: Re: Lego...
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    p09v <p...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał
    >
    > Przepraszam, mea culpa, sprawdziłem i rzeczywiście LEGO nie ma
    > zarejestrowanego wzoru, nie wiem dlaczego ale byłem pewien, że mają
    > rejestrację.

    Bo mieli rzeczywiście, ale dosc dawno im wygasła.
    Sprawa była slynna i oparła sie o różne instancje w róznych krajach, bowiem
    Lego usilowało, po wygaśnięciu ochrony dla wzoru, uzyskać ochronę dla formy
    przestrzennej, jako znaku towarowego. Ostatecznie imsie to powszechnie nie
    udało - Urzędy i Sądy uznały, że nie ma takiej mozliwości

    > Jednym słowem najlepiej zrezygnować, albo wyprodukować klocek ale nie
    > LEGO i taki wykorzystać do finalnego produktu, przy czym moim zdaniem
    > w ogóle wątpliwa jest wartość ozdobna takiego "dzieła". No ale kto co
    > lubi :)

    Tak naprawdę, to mam wątpliwości, czy istotnie o "biżuterię" autorowi
    chdziło, czy też raczej ściemniał, a coś innego miał na mysli?

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide