    From: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli się
    Date: Thu, 12 Jan 2006 01:24:35 +0100
    <dp3dmo$oef$1@news2.ipartners.pl> <43b54122$1@news.home.net.pl>
    <dp3g1b$ppm$1@news2.ipartners.pl> <43b54a8d$1@news.home.net.pl>
    <dp3i15$r20$1@news2.ipartners.pl>
    <43b5533d$0$17937$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <dp3m7g$4uf$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <43c14a17$0$17951$f69f905@mamut2.aster.pl> <dprjtd$quq$1@inews.gazeta.pl>
    <43c2a9c4$0$17946$f69f905@mamut2.aster.pl> <dpunk9$kj8$1@inews.gazeta.pl>
    <43c40f59$1$17943$f69f905@mamut2.aster.pl> <dq17m5$t5e$1@inews.gazeta.pl>
    <dq1pct$p07$1@inews.gazeta.pl> <dq3d0e$9cc$1@inews.gazeta.pl>
    <dq3vaf$bcq$1@inews.gazeta.pl> <dq40l3$5il$1@news.onet.pl>
    <dq43k2$2d7$1@inews.gazeta.pl> <dq44f0$ak7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dq455b$7kv$1@inews.gazeta.pl> <dq46fa$b2k$1@inews.gazeta.pl>

    news:dq46fa$b2k$1@inews.gazeta.pl...
    > Dawno temu, więc nie pamiętam nazwiska autora, ale było to opracowanie
    > z topologi jednego z lepszych rosyjskich naukowców. Rozważał on między
    > innym problem złapania lwa na pustyni i doszedł do wniosku, że
    > najlepszym tego sposobem jest wejść samemu do klatki. Wówczas jesteśmy
    > od lwa oddzieleni, a przecież o to właśnie chodzi.

    Tak... Ja o tym czytałem w książce poświeconej matematyce :-)

    > A skąd wiadomo, czy on jest niewinny i praworządny? Tu tkwi szkopuł.

    A domniemanie niewinności to się do tego nie odnosi?
    Tylko przed sądem obowiązuje? Nie wiem, pytam tylko :-)

    > Zresztą znam kilka przypadków, gdy prawo wprost nakazuje tych
    > niewinnych wylegitymować - na przykład świadków zdarzenia.

    OK, ale nie o takich przypadkach teraz rozmawiamy...

    > Jak nie będziesz wymyślał sztuk pięknych, top legitymowanie zajmie
    > policjantowi 3-5 minut i pójdziesz dalej. Czy to taka wielka
    > dolegliwość?

    Robercie, gdyby mnie policja legitymowała ot tak, na ulicy,
    to naprawdę bym nie robił problemów (dałbym im dowód,
    czemu nie). Ale nie każdy może sobie tego życzyć (zwłaszcza
    że dane legitymowanego lecą w eter i inne osoby w tym samym czasie
    legitymowane słyszą szczegółowe dane owego delikwenta -
    wiem, bo sam to swego czasu "przerabiałem"). Zresztą było
    swego czasu głośno o naruszaniu UoODO przez patrole policji
    w związku z tym właśnie.

    > Zwłaszcza, że nikt nie legitymuje przechodniów dla
    > grandy,

    Dla samej grandy może i nie, ale dla "wyrobienia planu" -
    owszem.

    Piotr