    From: <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legitymacja, konduktor PKP
    Date: 19 Jun 2002 17:54:39 +0200

    lookas <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wyliczyl mi ile powinienem zaplacic sugerujac ze moze "isc mi na reke"
    > bo wie ile klopotu moze mnie to kosztowac... Na moje szczescie zlozylo
    > sie tak, ze przy sobie mialem tylko 10 zł co nie starczylo na doplate
    > i ani tyle mandat (odpowiednio 77 zł i 110 zł)

    Dziwne, a jakbyś miał gotówkę to zapłaciłbyś kare wiedząc, że konduktor nie ma
    racji? Dość spolegliwy jesteś.

    Jeżeli osoba upoważniona do dokonywania kontroli ma podejrzenia co do
    autentycznośc okazywanego dokumentu ma ustawowe prawo a wręcz OBOWIĄZEK
    zatrzymać taki dokument, a nie straszyć dopłatami.

    > 3. Jak mam sie zachowac przy ewentualnym kolejnym takim zdarzeniu, bo
    > przeciez wakacje sie zblizaja, planuje kilka przejazdow liniami PKP a
    > nie chce placic 100% bo przeciez jeszcze jakas marna znizka dla
    > studentow jest... ?

    Jak będzie chciał zatrzymać legitymacje, to za pokwitowaniem grzecznie oddać.
    Spisać dane, złożyć skargę do PKP, po zakończeniu całej sprawy obciążyć ich
    wszystkimi kosztami powstałymi na skutek bezpodstawnego zatrzymania dokumentu.

    pozdrawiam
    wind