  • 1. Data: 2005-02-23 10:07:57
    Temat: Legalność oprogramowania na własne potrzeby
    Od: "Andrzej Zdanowicz" <a...@w...pl>

    Czy spotkał się ktoś może z takim aspektem związanym z legalnością
    oprogramowania, jak opisany poniżej? Cała sytuacja jest hipotetyczna.

    Mam swoja firmę. Załóżmy, że jestem obeznany w zagadnieniach informatycznych
    i że jestem w stanie sam napisać jakiś program. No i pojawiła się potrzeba
    posiadania oprogramowania do obsługi jakiejś tam sfery działalności tej
    mojej firmy. Mógłby to być na przykład system finansowo-księgowy, czy
    jakikolwiek inny. No więc w tej sytuacji piszę sobie taki program sam,
    korzystając do tego celu z dostepnych, darmowych narzędzi. Powiedzmy jakaś
    Java czy cos takiego... Teraz przychodzą ludzie z urzędu kontrolującego
    legalność oprogramowania. Zaczynaja dochodzić co to za program, skąd go mam,
    czy jest legalny itp. Co pwinenem zrobić, jak się zabezpieczyć, żeby w tej
    sytuacji napisane przeze mnie oprogramowanie spełniało warunki legalności.
    Mam sam sobie wymyślec licencję:) Może wystarczy fakt posiadania źródeł tego
    oprogramowania?

    pozdrawiam...

    Andrzej Z.

  • 2. Data: 2005-02-23 13:14:10
    Temat: Re: Legalność oprogramowania na własne potrzeby
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Zdanowicz wrote:
> [...]
    > Mam sam sobie wymyślec licencję:) Może wystarczy fakt posiadania źródeł tego

    zaby ci udowodnic, ze program jest nielegalny, to najpier muszą ci
    udowodnic, ze program nalezy do kogos innego, a ty nie masz licencji na
    jego uzytkowanie, a to chyba im sie nie uda.
    Na zasadzie nie ma ciala, nie ma morderstwa.

  • 3. Data: 2005-02-23 17:10:33
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Na zasadzie nie ma ciala, nie ma morderstwa.

    i nie musisz udawadniac ze nie jestes wielbladem...

  • 4. Data: 2005-02-23 17:26:37
    Od: "tenny*mac" <w...@g...pl>

    Kontrolerzy maja liste producentów programów z którymi zawarli umowy i
    szukaja u ciebie tylko takich.Małe prawdopodobieństwo aby twój soft był na
    ich wokandzie.

  • 5. Data: 2005-02-23 17:35:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zaby ci udowodnic, ze program jest nielegalny, to najpier muszą ci
    > udowodnic, ze program nalezy do kogos innego, a ty nie masz licencji na
    > jego uzytkowanie, a to chyba im sie nie uda.

    Ba, nie wystarczy dowód, ze program jest cudzy. Trzeba jeszcze uzyskać
    wniosek o ściganie od osoby uprawnionej. A to, to już jest nie do
    przeskoczenia w tym wypadku.