  • 1. Data: 2005-02-23 08:27:22
    Temat: Czy uzasadnienie wyroku jest dostępne publicznie?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Czy mogę w sądzie poprosić o uzasadnienie wyroku w publicznie znanej
    sprawie?

    zyga

  • 2. Data: 2005-02-23 16:04:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    > Czy mogę w sądzie poprosić o uzasadnienie wyroku w publicznie znanej
    > sprawie?

    poprosić możesz... jak dostaniesz odmowę to z pouczeniem o sposobie
    zaskarżenia ;)
    (ustawa o dostępie do informacji publicznej)

    KG

  • 3. Data: 2005-02-24 10:48:54
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    > Czy mogę w sądzie poprosić o uzasadnienie wyroku w publicznie znanej
    > sprawie?
    >
    > zyga
    Ciekawe pytanie!
    Uważam wstepnie, że uzasadnienie jest dostępne dla stron, bo to dla nich
    jest pisane. Nie napisałeś o jaki rodzaj sprawy chodzi- karną, cywilną.

    Moje rozumowanie rpzebiega tak.
    Zasadniczo rozprawa jest jawna. Wyłacznie dla stron dostepne są
    protokoły i inne dokumenty w sprawie - czyli akta sprawy. W sprawach
    karnych oczywiście do momentu postepowania sądowego.
    Wyrok jest ogłaszany publicznie czyli dostepny dla każdego. Podawane są
    ustne motywy wyroku. I to ma starczyć publiczności
    Uzasadnienie jest doręczane dla stron i tworzone na ich żadanie.
    Wobec tego uzasadnienie jest dostepne dla stron.
    Taka moja teoria, nie uwzględnia ona postepowań niejawnych, takich
    wynalazków jak ustawa o dostepie do inforamcji publicznej, i pań w
    sekretatriatach, które może i by pokazały uzasadnienie nawet nie stronie.
    Dla celów badawczych akta udostepnia prezes sądu/przewodniczący wydziału.
    i tyle .
    Roman Gładysz