  • 1. Data: 2004-12-07 14:24:13
    Temat: Legalnosc oprogramowania
    Od: Radek <n...@m...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie, jak wyglada kwestia legalnosci oprogramowania w firmie,
    malutki zaklad i uzywam programu sciagnietego z Internetu, program ma
    status Freeware.
    Windows oryginalny

    Z gory dziekuje za informacje

  • 2. Data: 2004-12-07 14:28:17
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Radek napisał(a):
    > Mam takie pytanie, jak wyglada kwestia legalnosci oprogramowania w firmie,
    > malutki zaklad i uzywam programu sciagnietego z Internetu, program ma
    > status Freeware.

    Więc wszystko OK. W razie wątpliwości przeczytaj licencję.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-12-07 14:28:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Radek wrote:

    > Mam takie pytanie, jak wyglada kwestia legalnosci oprogramowania w
    > firmie, malutki zaklad i uzywam programu sciagnietego z Internetu,
    > program ma status Freeware.
    > Windows oryginalny

    Odpowiedź standardowa: Przeczytaj licencję.

    Podpowiedź: Sprawdź czy jest freeware dla zastosowań komercyjnych.

  • 4. Data: 2004-12-07 14:32:50
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Radek napisał(a):
> [...]
    >
    > Mam takie pytanie, jak wyglada kwestia legalnosci oprogramowania w firmie,
    > malutki zaklad i uzywam programu sciagnietego z Internetu, program ma

    a czytałeś licencję tego "freeware"?
    pewnie tam jest napisane, że jest bezpłatny do użytku prywatnego :( wpp.
    powinieneś coś zapłacić :(
    więc jak chcesz zaspokoić swoje poczucie legalności, to zapłać ;) a jak
    nie, to wyrób sobie wewnętrzne przekonanie, że używasz go do celów
    prywatnych tj. że nie służy Ci do działalności zarobkowej.
    nn

  • 5. Data: 2004-12-07 14:35:33
    Od: Radek <n...@m...pl>

    jureq wrote:

    > Odpowiedź standardowa: Przeczytaj licencję.
    >
    > Podpowiedź: Sprawdź czy jest freeware dla zastosowań komercyjnych.

    Freeware dla zastosowan prywatnych i komercyjnych
    Chodzi mi bardziej o to czy w razie jakiejs kontroli bedzie sprawdzane czy
    autor tego programu poslugiwal sie legalnym oprogramowaniem

  • 6. Data: 2004-12-07 14:37:51
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Radek napisał(a):

    > Freeware dla zastosowan prywatnych i komercyjnych
    > Chodzi mi bardziej o to czy w razie jakiejs kontroli bedzie sprawdzane czy
    > autor tego programu poslugiwal sie legalnym oprogramowaniem

    nie popadaj w paranoję ;)
    nn

  • 7. Data: 2004-12-07 20:03:47
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    Radek napisał(a):

    nie popadaj w paranoję ;)

    Ostatnio czytałem, że pracownik Microsoftu używał nielegalnego
    oprogramowania. Nie wiem, czy akurat do tworzenia systemu, ale wykluczy nie
    można. W konsekwencji takiego toku rozumowania to doszli byśmy do wniosku,
    że nic nie jest legalne. Jeśli programista u żył nielegalnego sotu, to może
    za to poniesć odpoweidzialność. Ale nie osoby, które uzywają jego programów.