  • 1. Data: 2004-03-26 17:41:58
    Temat: Legalnosc oprogramowania
    Od: "strOOs" <s...@g...pl>

    Witam!

    Wiem, ze tamet byl juz walkowany na grupie, ale wsrod postow ktore udalo mi
    sie sciagnac (od stycznia 2004) nie zauwazylem takowej wzmianki, a archiwum
    google przejrzalem w miare.
    Wiec sprawa wyglada tak: pojawily sie plotki o tym, ze beda tzw. "naloty na
    mieszkania" przez policjantow-ankieterow. I moje pytania:
    1. Czy maja naprawde prawo wejscia bez nakazu sadowego/kierownika placowki?
    2. Czy jesli na komputerze mam cale oprogramowanie legalne (nie loiczac mp3)
    to czy az tak moga sie doczepic do filmow DivX na CD? To to jednak ma akurat
    kazdy.. A moze glownie chodzi o sama kontrole legalnosci Windows (delikatny
    sponsoring MS?).
    3. Jakie moga zostac wyciagniete realne konsekwencje takiej wizyty i
    znalezienia wlasnie filmow.
    4. Jaki jest sens takich kontroli? Moge z gory oszacowac, ze ponad 50%
    komputerow prywatnych uzytkownikow posiada w wiekszym lub mniejszym stopniu
    oprogramowanie nielegalne i to nie dlatego, ze nie umieja zdobyc legalnego
    (ew. Freeware) tylko dlatego, ze nie chce sie ludziom szukac...
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Mikolaj

  • 2. Data: 2004-03-26 18:03:29
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    strOOs wrote:
> [...]
    > Wiec sprawa wyglada tak: pojawily sie plotki o tym, ze beda tzw.
    > "naloty na mieszkania" przez policjantow-ankieterow.

    [ciach]

    Co do nalotów policjantów-ankieterów poszukaj na google pod "urban legend"

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-03-26 18:12:59
    Od: "strOOs" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c41r8u$1c1$1@inews.gazeta.pl...

    > Co do nalotów policjantów-ankieterów poszukaj na google pod "urban legend"

    No wiec zauwazam prawde mowiac to, o czym myslalem od poczatku - ze to bajka
    itd, itp. Tylko nagle w kazdym watku pojawia sie ktos kto jednak to
    trafil... + dodatkowo opinie w serwisach gazeta.pl i onet.pl o tym, ze
    takowe naloty beda - czyzby strach mial internautow zmusic do legalizacji
    systemow? Bo innego sensu nie widze...

  • 4. Data: 2004-03-27 07:17:12
    Od: "Romek" <v...@w...pl>

    Niedawno policja skontrolowała mi komputer. Oczywiście nie miałem żadnych
    licencji na windowsa, offica i parę innych programów. Zabrali mi twardy
    dysk, nagrywarkę oraz płyty z tymi programami, które miałem zainstalowane w
    komputerze, oprócz tego płyty z MP3 i filmami DivX. Udowodnili mi też, że
    kupiłem te programy przez internet (przez to w ogóle mnie znaleźli). Czego
    mogę się teraz spodziewać, jakiej kary? Prowadzę jednoosobową działalność
    gospodarczą, ale komputer był używany prywatnie, na dysku były jednak
    faktury i dla nich to już było wykorzystanie komputera do działalności
    gospodarczej. Czy za coś takiego można iść do więzienia? Co jeśli nie
    zapłacę kary bo nie mam z czego? Mam udokumentowaną stratę za ubiegły rok w
    wysokości ponad 50tys.zł. (wydane na rozpoczęcie działalności). Nie posiadam
    żadnej własności prywatnej, mieszkania, samochodu itp. mieszkam z rodzicami.
    Do wykonywania działalności potrzebny jest mi tylko samochód, który mam w
    leasingu. Czy będę musiał iść do więzienia?

    Pozdrawiam! Romek

  • 5. Data: 2004-03-27 09:20:22
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Romek wrote:
> [...]
    > zainstalowane w komputerze, oprócz tego płyty z MP3 i filmami DivX.
    > Udowodnili mi też, że kupiłem te programy przez internet (przez to w

    [ciach]

    No i potwierdza się. Naloty na mieszkania nie są wykonywane na ślepo przy
    pomocy ankieterów, ani też sukcesywnie na wszystkich podłączonych do sieci.
    Zaczyna się zawsze od złapania człowieka handlującego wysyłkowo pirackimi
    programami w sieci albo przez ogłoszenia prasowe i przechwycenia listy
    klientów. Potem sprawdzają klientów - przede wszystkim po to by mieć dowody,
    ze pirat naprawde handlował tymi programami. A klienta łapie się przy
    okazji - najczęściej za paserstwo, bo mają wtedy dowód nie tylko że posiadał
    ale i że kupił.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 6. Data: 2004-03-27 09:36:07
    Od: "strOOs" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c43h02$1r4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ze pirat naprawde handlował tymi programami. A klienta łapie się przy
    > okazji - najczęściej za paserstwo, bo mają wtedy dowód nie tylko że

    No dobrze, a jak wyglada zakup programu przez powiedzmy Allegro?
    Jesli kupi sie jakis program, gdzie w aukcji pisze: "Do pracownikow allegro:
    dany program nie posiada praw autorskich /.../ wiec jest w pelni zgodny z
    regulaminem allegro", ale jednak po zakupie zauwazy kupujacy, ze do programu
    byl dolaczony crack. Za cos takiego tez mozna beknac?
    W pewnym sensie czlowiek kupuje wtedy w ciemno i mysli, ze ten program jest
    legalny. Wlasciwie to mozna tak myslec i do konca swiata nie znajac sie na
    tym zbyt dobrze...
    Wiec jak to jest?

    Pozdrawiam
    Mikolaj