    From: "strOOs" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Legalnosc oprogramowania
    Date: Fri, 26 Mar 2004 18:41:58 +0100

    Witam!

    Wiem, ze tamet byl juz walkowany na grupie, ale wsrod postow ktore udalo mi
    sie sciagnac (od stycznia 2004) nie zauwazylem takowej wzmianki, a archiwum
    google przejrzalem w miare.
    Wiec sprawa wyglada tak: pojawily sie plotki o tym, ze beda tzw. "naloty na
    mieszkania" przez policjantow-ankieterow. I moje pytania:
    1. Czy maja naprawde prawo wejscia bez nakazu sadowego/kierownika placowki?
    2. Czy jesli na komputerze mam cale oprogramowanie legalne (nie loiczac mp3)
    to czy az tak moga sie doczepic do filmow DivX na CD? To to jednak ma akurat
    kazdy.. A moze glownie chodzi o sama kontrole legalnosci Windows (delikatny
    sponsoring MS?).
    3. Jakie moga zostac wyciagniete realne konsekwencje takiej wizyty i
    znalezienia wlasnie filmow.
    4. Jaki jest sens takich kontroli? Moge z gory oszacowac, ze ponad 50%
    komputerow prywatnych uzytkownikow posiada w wiekszym lub mniejszym stopniu
    oprogramowanie nielegalne i to nie dlatego, ze nie umieja zdobyc legalnego
    (ew. Freeware) tylko dlatego, ze nie chce sie ludziom szukac...
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Mikolaj