    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc oprogramowania
    Date: Sat, 27 Mar 2004 10:20:22 +0100

    Romek wrote:
    > Niedawno policja skontrolowała mi komputer. Oczywiście nie miałem
    > żadnych licencji na windowsa, offica i parę innych programów. Zabrali
    > mi twardy dysk, nagrywarkę oraz płyty z tymi programami, które miałem
    > zainstalowane w komputerze, oprócz tego płyty z MP3 i filmami DivX.
    > Udowodnili mi też, że kupiłem te programy przez internet (przez to w
    > ogóle mnie znaleźli).

    [ciach]

    No i potwierdza się. Naloty na mieszkania nie są wykonywane na ślepo przy
    pomocy ankieterów, ani też sukcesywnie na wszystkich podłączonych do sieci.
    Zaczyna się zawsze od złapania człowieka handlującego wysyłkowo pirackimi
    programami w sieci albo przez ogłoszenia prasowe i przechwycenia listy
    klientów. Potem sprawdzają klientów - przede wszystkim po to by mieć dowody,
    ze pirat naprawde handlował tymi programami. A klienta łapie się przy
    okazji - najczęściej za paserstwo, bo mają wtedy dowód nie tylko że posiadał
    ale i że kupił.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant