    From: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność oprogramowania
    Date: Fri, 3 Nov 2006 07:43:07 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 28 Oct 2006 12:19:06 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "para maribo" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ty nie jestes wykonawca tego projektu tylko jakis twoj podwykonawca, masz na
    > to faktury czy umowe, wiec ciebie de facto nie ineteresuje to jak on to robi

    Pomijasz pewien drobny szczegół. W tego typu wypadkach może się okazać, że
    do dzieła wykonanego przez zleceniobiorcę zostały dołączone elementy
    wchodzące w skład tego nielegalnego oprogramowania (np. biblioteki, ikony,
    jakieś elementy graficzne). To, że za ich wklejenie odpowiada
    zleceniobiorca nie powoduje, że ty możesz ich dalej używać. I producent
    może dochodzić odszkodowania od ciebie. Ty oczywiście masz regres do
    zleceniobiorcy. Dlatego wszelkie takie umowy powinne zawierać spis
    elementów za dostarczenie których odpowiada każda ze stron i oświadczenia
    obu stron, że posiadają pełne prawa autorskie do elementów dostarczanych
    przez siebie. To powinno chronić przynajmniej przed odpowiedzialnością
    karną i ułatwiać dochodzenie ewentualnych roszczeń cywilnych.