  • 1. Data: 2002-05-15 08:05:57
    Temat: Legalnosc odnosnika do rzeczy nielegalnej.
    Od: Yoss <b...@m...com.pl>

    Witam.
    Jest forum dyskusyjne. Ktos zalozyl na nim temat,
    w ktorym opisuje jak zcrackowac gre (czyli w swietle prawa autorskiego
    popelnic przestepstwo) podajac linki do crackow (ktore to cracki nie sa
    udostepnione na tej stronie). I teraz pytanie: Czy na tej stronie
    znajduje sie cos nielegalnego? Jesli tak to pod jaki paragraf to
    podpada?

    W archiwum wyguglalem ze moglo by to byc pomocnictwo, jednak nei
    znalazlem zadnej wykladni prawnej.

    Ponadto z tego co wiem, do witryn www ma zastosowanie Prawo Prasowe.
    Art. 38, ust 1 mowi:
    "Odpowiedzialnosc cywilna za naruszenie prawa spowodowane
    opublikowaniem [...]"

    Jak to rozumiec? czy:
    - opublikowalem cos nielegalnego (czyli spowodowalem naruszenie prawa)
    wiec za to odpowiadam, czy:
    - ktos naruszyl prawo, bo z mojej publikacji dowiedzial sie jak to
    zrobic wiec ja tez za to odpowiadam.

    I jak ten artykul ma sie do linkow www? Przeciez nie zostal udostepniony
    crack tylko wskazane miejsce gdzie on sie znajduje. Czy mozna to
    traktowac ten odnosnik czysto informacyjnie? (na zasadzie: mlotkiem mozna
    zabic, a mlotek mozesz kupic na ulicy Blotnej 33 w sklepie z
    narzedziami)

    Jesli w ktoryms miejscu plote bzdury to prosze o wyrozumialosc, bo
    prawnik ze mnie zaden... :)

    --
    Bartłomiej Butyn aka Yoss
    Nie ma tego złego co by na gorsze nie wyszło.

  • 2. Data: 2002-05-15 08:17:02
    Temat: Re: Legalnosc odnosnika do rzeczy nielegalnej.
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Yoss" <b...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    > udostepnione na tej stronie). I teraz pytanie: Czy na tej stronie
    > znajduje sie cos nielegalnego? Jesli tak to pod jaki paragraf to
    > podpada?

    A czy jak na stronie opiszesz, jak otworzyć samochód x bez kluczyków, to
    robisz przysługę tym, co zatrzasnęli kluczyki, czy złodziejom?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-15 08:41:59
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    a czy jak na grupie dyskusyknej powiesz osobie x jak najlepiej zeznawac
    niekoniecznie z prawda aby dobrze wyszla na rozprawie sadowej to czy to jest
    legalne ? przeciez pomagasz takiej osobie , byc moze przestepcy , jak
    uniknac kary ??

  • 4. Data: 2002-05-15 08:46:51
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "lord" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > legalne ? przeciez pomagasz takiej osobie , byc moze przestepcy , jak

    Sorry, ale ten przykład nie bardzo pasuje. Tu chodzi o doradzanie czy
    dostarczanie narzędzia, które może być użyte zarówno zgodnie z prawem, jak i
    do przestępstwa. Gdyby taka działalność była nielegalna, należałoby zamknąć
    wszystkie kluby sportów walki, sklepy z nożami, uczelnie na których wykłada
    się fizykę jądrową, chemię (materiały wybuchowe) itd.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-15 09:35:45
    Od: Yoss <b...@m...com.pl>

    Kaizen, napisało Ci sie:
    > A czy jak na stronie opiszesz, jak otworzyć samochód x bez kluczyków, to
    > robisz przysługę tym, co zatrzasnęli kluczyki, czy złodziejom?

    A co mi grozi za zrobienie komus przyslugi? :\

    Widzisz malo dla mnie teraz jest wazne komu robie przyskluge oraz czy
    jest to moralne czy nie. Chodzi mi o aspekt prawny tego zjawiska.

    A, i zeby nie bylo, ze chce "robic przysluge zlodzieja" to strona o
    ktroej mowie nie jest moja, nie ja umiescilem linka. Natomiast mi sie
    to nie spodobalo, a admin tej listy poprosil bym mu udowodnil ze to co
    sie w tam znajduje jest nielegalne. Moje poszukiwania skiezly na
    niczyym, wiec zwrucilem sie o pomoc tutaj.

  • 6. Data: 2002-05-15 10:01:19
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    > sie w tam znajduje jest nielegalne. Moje poszukiwania skiezly na
    > niczyym, wiec zwrucilem sie o pomoc tutaj.

    Toteż właśnie piszę, że informowanie jak coś zrobić nie stanowi naruszenia
    prawa. To, że wiesz jak złamać prawo nie czyni Cię przestępcą.
    Chciałbyś siedzieć za gwałt? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-05-15 10:05:20
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Powolujesz sie przez analogie na prawo prasowe.
    A czy widziales w jakims drukowanym pismie komputerowym linki do
    crackow ?

    Jacek

    Yoss wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Bartłomiej Butyn aka Yoss
    > Nie ma tego złego co by na gorsze nie wyszło.

    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-05-15 10:22:06
    Od: Yoss <b...@m...com.pl>

    Kaizen, napisało Ci sie:
    > Toteż właśnie piszę, że informowanie jak coś zrobić nie stanowi naruszenia
    > prawa. To, że wiesz jak złamać prawo nie czyni Cię przestępcą.
    > Chciałbyś siedzieć za gwałt? ;)

    No tak, ale jak dla mnie to co innego jak napisze:
    - zeby zgwalcic kobiete musisz znalesc taka, ktora nie chce dobrowolnie
    isc do lozka, i ja do tego zmusic. A co innego:
    - Jest taka pani Kazia, co wraca codziennie o 23 ulica Blotna, na
    drugim zakrecie jest ciemno, wiec moznaby ja spokojnie gwalcic.
    Ten drugi tekst wyraznie zagraza pani Kazi.

    Z reszta nie wazne, przyjalem do wiadomosci ze nie zawsze to co
    podpowiada intuicja i moralnosc pokrywa sie z faktycznym stanem prawnym.
    Dzieki za odpowiedz.

  • 9. Data: 2002-05-15 10:30:34
    Od: Yoss <b...@m...com.pl>

    Jacek, napisało Ci sie:
    > Powolujesz sie przez analogie na prawo prasowe.

    Od pewnego prawnika dowiedzialem sie po prostu ze do witryn www mozna
    stosowac Prawo Prasowe. Idac tym tropem wyszukalem tamten artykul.

    > A czy widziales w jakims drukowanym pismie komputerowym linki do
    > crackow ?

    Nie. Wiec jak jest z tym Prawem Prasowym, mozna je stosowac czy nie? Bo
    przed chwila z kolei wyczytalem gdzies, ze mozna ale tylko w pewnych
    przypadkach. To znaczy jesli witryna funkcjonalnie odpowiada np.
    dzinnikowi (czyli np. elektroniczne wydanie jakiejs gazety)

  • 10. Data: 2002-05-15 10:38:28
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    Dnia Wed, 15 May 2002 12:01:19 +0200 w artykule <abtbhp$kqs$1@news.tpi.pl>
    Kaizen <x...@c...sz> napisano co następuje:
    >Toteż właśnie piszę, że informowanie jak coś zrobić nie stanowi naruszenia
    >prawa. To, że wiesz jak złamać prawo nie czyni Cię przestępcą.
    >Chciałbyś siedzieć za gwałt? ;)

    A może inaczej: czy wiedza o tym, że ktoś popełnił przestępstwo, przy
    jednoczesnym braku powiedomienia o tym przestępstwie stosownych organów
    podpada pod jakiś paragraf?

    --
    Marcin