    From: Yoss <b...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Legalnosc odnosnika do rzeczy nielegalnej.
    Date: Wed, 15 May 2002 10:05:57 +0200

    Witam.
    Jest forum dyskusyjne. Ktos zalozyl na nim temat,
    w ktorym opisuje jak zcrackowac gre (czyli w swietle prawa autorskiego
    popelnic przestepstwo) podajac linki do crackow (ktore to cracki nie sa
    udostepnione na tej stronie). I teraz pytanie: Czy na tej stronie
    znajduje sie cos nielegalnego? Jesli tak to pod jaki paragraf to
    podpada?

    W archiwum wyguglalem ze moglo by to byc pomocnictwo, jednak nei
    znalazlem zadnej wykladni prawnej.

    Ponadto z tego co wiem, do witryn www ma zastosowanie Prawo Prasowe.
    Art. 38, ust 1 mowi:
    "Odpowiedzialnosc cywilna za naruszenie prawa spowodowane
    opublikowaniem [...]"

    Jak to rozumiec? czy:
    - opublikowalem cos nielegalnego (czyli spowodowalem naruszenie prawa)
    wiec za to odpowiadam, czy:
    - ktos naruszyl prawo, bo z mojej publikacji dowiedzial sie jak to
    zrobic wiec ja tez za to odpowiadam.

    I jak ten artykul ma sie do linkow www? Przeciez nie zostal udostepniony
    crack tylko wskazane miejsce gdzie on sie znajduje. Czy mozna to
    traktowac ten odnosnik czysto informacyjnie? (na zasadzie: mlotkiem mozna
    zabic, a mlotek mozesz kupic na ulicy Blotnej 33 w sklepie z
    narzedziami)

    Jesli w ktoryms miejscu plote bzdury to prosze o wyrozumialosc, bo
    prawnik ze mnie zaden... :)

    --
    Bartłomiej Butyn aka Yoss
    Nie ma tego złego co by na gorsze nie wyszło.