  • Data: 2005-02-09 23:48:36
    Temat: Re: Legalnosc Windows?
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek23 <j...@p...pl> wrote:

    > No tak znajomy z nosnikiem, czyli moge miec poprostu zainstalowany win
    > 98se od kolegi, nie posiadajac tego nosnika w domu jak rowniez kopi
    > tego nosnika

    Moim zdaniem, w przypadku tej konkretnej licencji zezwalajacej na
    downgrade - tak. MS zezwala Ci na uzywanie win98se [oczywiscie nie
    rownoczesne] w ramach posiadanej licencji na XP PRO OEM, nie dostarcza
    jednak nosnika. W tej sytuacji instalujac z nosnika innego legalnego
    posiadacza nie naruszasz prawa ani warunkow licencji. Jeszcze raz
    podkreslam - to jest moje prywatne zdanie, a kontrole potrafia dzialac
    jak Gestapo.

    > czy moge posiadac kopie tego nosnika od kolegi u siebie ?

    IMHO nie. Taka sytuacja nie podpada pod art. 75 ust. 1 pkt 2 prawa
    autorskiego, ze wzgledu na fakt, iz nie mozna tego nazwac "kopia zapasowa".
    Problem w tym, ze Ty nie masz praw do oryginalu nosnika z ktorego mialaby
    byc sporzadzona kopia. IMHO "kopie zapasowo" nosnika moze zgodnie z tym
    artykulem wykonac na swoje potrzeby wylacznie osoba posiadajaca oryginal.
    Ty natomiast jak najbardziej mozesz wykonac kopie zapasowa zainstalowanego
    na dysku systemu.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl