  • Data: 2005-02-10 14:10:24
    Temat: Re: Legalnosc Windows?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Bien napisał(a):

    [...]

    > Tak wiec mamy [w przypadku tej licencji] mozliwosc kupna i przeniesienia
    > praw z licencji na WinXP OEM z 3 rodzajami sprzetu:
    > 1. calkowicie zmontowany system komputerowy
    > 2. ze skladnikiem sprzetu komputerowego
    > 3. niezbednym urzadzeniem peryferyjnym

    Czytalem Licencje z tej strony
    http://www.microsoft.com/poland/partner/download/def
    ault.mspx I w
    przypadku XP PRO SP1 znalazlem w niej taki zapis: "Licencjobiorca może
    przekazać na stałe wszystkie swoje prawa udzielone na mocy niniejszej
    Umowy Licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży lub przekazania KOMPUTERA,
    pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii, jeśli przekaże
    OPROGRAMOWANIE (w tym wszystkie części składowe, nośniki i wszystkie
    uaktualnienia, niniejszą Umowę Licencyjną i Certyfikat Autentyczności),
    a odbiorca zgodzi się przestrzegać postanowień niniejszej Umowy
    Licencyjnej."

    > Czy Ty wogole czytasz co do Ciebie sie pisze? Moze bys jednak rzucil
    > okiem na art. 6 KC tak jak sugerowal Robert Tomasik, bo inaczej taka
    > dyskusja nie ma sensu - odbywa sie na zasadzie "gadal dziad do obrazu".

    Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu
    tego wywodzi skutki prawne.

    A kto chce w omawianym przypadku uzywac oprogramowania zgodnie z
    prawem? Biorac pod uwage zapisy Licencji uwazam, ze to ja, kupujac
    takiego laptopa, ktorego czescia jest oprogramowanie na takiej Licencji
    powiniem zadbac o to aby wszystko bylo zgodnie z jej brzmieniem.
    Kluczowe jest tu pytanie jak zgodnie z prawem udokumentowac sprzedaz
    lub przekazanie komputera.

    j.