    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc Windows?
    Date: Wed, 09 Feb 2005 19:52:00 +0100

    Jacek23 <j...@p...pl> wrote:

    > Moju blad...

    OK, wybaczone :)
    Tak informacyjnie mozesz rzucic okiem na peceta. Co do downgrade jest to
    jak najbardziej aktualne, nawet MS tego nie kwestionuje, pozostale kwestie
    to moje wlasne zdanie na podstawie postanowien licencji, pr. autorskiego
    i cywilnego. AFAIK w czasie ew. kontroli panowie kontrolerzy wykazuja
    finezyjnosc rozwazan prawnych godna palki policyjnej, a sam policjant pelni
    role przyzwoitki.

    > ale jak widzisz zdania sa podzielone i zdania na ten
    > temat sa rozne, a ja tylko chialbym wiedziec czy jesli kupie oem z
    > myszka na allegro na fakt. to bede uzywal tego legalnie na laptopie

    Ale po co w tym wypadku - szkoda na to Twoich pieniedzy. Rozwiazanie
    - znajomy z oryginalnym nosnikiem systemu w wersji win2000, NT4, 98SE.
    W zadnym razie "zainstalowalem z pirata", bo niezaleznie od postanowien
    umowy o uzywanie oprogramowania samo nabycie takiej wersji podpada pod
    paserstwo.

    > czy w razie kontroli nikt sie nie doczepi.

    A to juz zalezy od humoru panow kontrolerow, pogody w Etiopii
    i populacji motyli w Chinach ;)
    Chyba najlepsze rozwiazanie - darmowy system z rodziny linuks, *BSD itp.
    - magiczna dyskietka panow kontrolerow nie dziala i mowia ladnie do
    widzenia.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl