    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Laserowy radar i udowodnienie winy
    Date: Sun, 20 Feb 2011 13:46:58 +0100

    Tomasz Pyra wrote:

    > W teorii policjant jest przeszkolony jeżeli chodzi o sposób użycia
    > przyrządu, radar ma przyrząd celowniczy odpowiadający warunkom atestu
    > i homologacji i to wystarczy żeby "nie było wątpliwości".

    > Spotkałem się z takim przypadkiem - tzn. kierowca jadący z prędkością
    > dozwoloną został zatrzymany. Policjant pokazał na radarze prędkość
    > dużo wyższą. Kierowca mandatu nie przyjął, sąd kierowcy oczywiście
    > nie uwierzył.

    tylko zastanawiam sie jak to sie ma do zasady domniemania niewinności, imho
    to po stronie osoby oskarżającej powinna leżeć konieczność przedstawienia
    bezspornego dowodu wykroczenia czy przestępstwa. Bo wg takiej zasady to
    można by kogoś wsadzić na podstawie tego że pan policjant widział jak on
    handlował trawką i już.