  • Data: 2007-04-15 09:18:44
    Temat: Re: "Laczenie biletow"
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 3, 5:20 pm, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Niezupełnie. Oszustwa dokonuje osoba próbująca jeździć na pomocą takich
    > biletów, przedsiebiorstwo komunikacyjne jest przez nia wprowadzone w
    > błąd, którego samo nie może zweryfikować.
    >
    > M.

    Temat troche przygasl, ale chetnie Wam go skomplikuje przykladem z
    Torunia.
    Bilet ulgowy jako taki nie jest uzywany. Uzyskuje sie go przez
    skasowanie biletu normalnego z jednej strony (a skasowanie z dwoch
    stron oznacza wykorzystanie calego nominalu). Jak sie to ma do teorii
    o rozliczaniu dofinansowania?

    ZTCP to MPK w Poznaniu faktycznie zakaz dzielenia biletow normalnych
    na dwoch "uglowych" i laczenia dwoch ulgowych dla jednego "normalnego"
    motywowal swoimi potrzebami statystycznymi na potrzeby negocjowania
    dotacji, natomiast nie wskazywal zadnego przepisu prawnego ktory by go
    do tego zmuszal. W jakis sposob ulatwialo to robienie budzetu, wiec
    zapisano w leguraminie. BTW mam nadzieje ze osiagniete korzysci
    przewazaly nad kosztami produkcji i dystrybucji roznych rodzajow
    biletow.

    Pozdrawiam
    Wwieslaw