    From: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Kwaterunek, a remonty i modernizacje
    Date: Tue, 24 Feb 2004 18:51:28 +0100

    > No, to jednak się nie mylę. Podstawą jest uchwała, o której piszesz. Nie
    > sądzę by takie uchwały podejmowano zbyt często i przy byle okazji (motaż
    > podzielników w jednym budynku).
    moje doswiadczenia pochodza z Wroclawia - nie sadze, zeby gdzie indziej
    obowiazywaly drastycznie inne zasady obowiazujace najemcow mieszkan
    komunalnych. Nie ma takiej sily, aby zmuszono kogokolwiek do inwestowania w
    cudzy dom, czy cudze mieszkanie.

    Popros (nawet zdalnie) o podstawe prawna takiego dzialania. Moze zadzwon i
    nie daj sie zbyc. Potem sciagnij z sieci przepisy na ktore sie powolaja,
    albo popros o nie tego co je wydal (jesli to sa np. uchwaly Rady Miejskiej).
    Poczytaj je uwaznie! Czesto miski powoluja sie na paragrafy, ktore dotycza
    czegos zupelnie innego... licza na to ze mieszkancy nie potrafia czytac :-)
    Inna sprawa, ze czasami firmy zarzadzajace podsuwaja na zebraniach projekty
    uchwal (chowajac je w mnostwie innych), ktore sa niekorzystne dla wspolnot.
    Ludziska podpisuja z rozpedu....
    W tym roku moja wspaniala firma zarzadzajaca zaproponowala nam projekt
    uchwaly windykacyjnej (zalegaja tylko najemcy mieszkan komunalnych ) ktora
    kosztami windykacji (koszta sadowe, zastepstwa adwokackiego i komornicze)
    obciaza wszystkich wlascicieli nieruchomosci. I myslisz, ze cale mnostwo
    wspolnot nie podpisze tego???

    > To ciekawe, sprawdzę.

    Firma ktora chce opanowac 4/5 miasta zaproponowala miastu 11 groszy (sic!),
    zas firma nami zarzadzajaca w planie na 2004 rok zaproponowala nam 54
    grosze/1m2/miesiac. Oczywiscie ze stawka 11 groszy jest mocno zanizona, ale
    pozwolila wygrac przetarg (oprotestowany zreszta). Inne firmy w mojej
    okolicy proponuja od 45 groszy do 52 groszy.

    > Mowa o kwaterunku, a nie właścicielach.

    wiem! na fundusz remontowy placa zarowno indywidualni wlasciciele, jak i
    gmina - w swoich udzialach procentowych w nieruchomosci. Mozna w
    uproszczeniu uznac, ze za mieszkancow mieszkan komunalnych wplaty na fundusz
    remontowy wnosi Gmina. U nas jest tak ze wlasciciele indywidualni placa co
    miesiac, zas gmina placi swoj udzial po zakonczeniu porcji remontow i
    przedstawieniu im faktur. Tak wiec - mozna powiedziec, ze przez jakis czas
    udzial gminy to wirtualny pieniadz :-(((

    > Tu się grubo mylisz. Nie ma czegoś takiego jak domy w ogóle. Jedne
    > pewnie są inne nie są dobrze izolowane. Regułą jest kiepska izolacyjność
    > termiczna między lokalami.
    > Tu też się mylisz. Wszystko można zmierzyć. Pozostaje sprawa kosztów.

    nie obraz sie, ale badz realista! nie zajmuj sie problemami typu kwadratura
    kola, bo stracisz skutecznosc i wiarygodnosc!!! Ja naprawde wiem, ze
    wszystko da sie zmierzyc - ale jak zaczniesz to robic w realu, to ..... co
    do szacowania to kazde oszacowanie (np. ucieczki ciepla do sasiada, ktory
    nie grzeje) mozna podwazyc! Jak zaczniesz wychodzic z takimi akademickimi
    problemami do firmy zarzadzajacej, to nikt Cie nie bedzie traktowal
    powaznie! Zacznij od tych spraw, gdzie firma zarzadzajaca, albo wykonawcy
    rzeczywiscie popedzaja mieszkancow w koszta :-(((

    > Niestety nie wszyscy są w stanie pokonać te trudności. Myślę o ludziach
    > już nie pierwszej młodości.

    domyslilem sie tego i stad moje tak obszerne wypowiedzi.
    pozdrawiam! zbisa